به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حاتمی روز شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته وحدت در اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: هفته وحدت از 29 آبان آغاز می شود و جشن های بزرگ در شش مسجد، گفتمان های دینی در مدارس اهل سنت، همایش علمای شیعه و سنی و دیدار با خانواده های شهدای اهل تشیع و تسنن از مهم ترین برنامه های این هفته در آستارا خواهد بود.
وی افزود: اختلاف روایات اهل سنت و شیعه درباره روز میلاد پیامبر (ص) به فرصت و نماد وحدت مسلمانان تبدیل شده و امام (ره) با درایت، این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده است.
وی ادامه داد: از آرمان های شهدای دفاع مقدس، وحدت امت اسلامی بود و امروز وحدت مسلمانان در پیروزی جبهه مقاومت نیز نشانگر اتحاد امت اسلامی زیر پرچم توحید است.
حاتمی گفت: پیامبر اسلام (ص) نقطه وحدت تشیع و تسنن است و اختلاف افکنان بین مذاهب و قومیت ها ، مسلمان حقیقی نیستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا بیان کرد: وحدت مسلمانان پیروزی بر دشمنان را به دنبال می آورد و مسلمانان باید هوشیار و آگاه باشند و با تاسی به قرآن، فریب نقشه های شوم و شیطانی دشمن را نخورند.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت این شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.