به گزارش خبرنگار ایرنا مردم مسلمان آستارا روز چهارشنبه از مقابل سپاه تا مسجد محمد رسول الله (ص) این شهر، در قالب دسته عزاداری حرکت کردند و تعدادی از اتباع جمهوری آذربایجان نیز با لباس های عزا، در میان آنها بودند.
امام جمعه آستارا در جمع عزاداران در مسجد محمد رسول الله (ص) گفت: خداوند حکیم با انتخاب رسولی از جنس مردم، بشر را به راه رستگاری و سعادت هدایت کرد و اخلاق حسنه پیامبر اسلام (ص) در ایجاد صمیمت و وحدت و گرویدن مردم به دین خدا بسیار موثر بود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: رسول خدا (ص) در بین مردم و با آنها زندگی می کرد و با درد، رنج و مشکلات آنها آشنا بود و فرد بیگانه و دور از مردم، هرگز در هدایت و رهبری ملت موفق نخواهد بود.
وی ادامه داد: مسئولان ما نیز باید افرادی را برای تصدی مدیریت و مناصب خدمت به مردم، انتخاب کنند که برخاسته از میان ملت بوده و با درک مطالبات و مشکلات آنها، به درستی به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، الگوهای واقعی خدمت به دین و مردم هستند و جوانان انقلابی و بسیجی در دانشگاه ها و فضاهای دیگر، باید همیشه در مرکز توجه قرار گیرند و هرگز به حاشیه رانده نشوند.
عزاداری، سینه زنی و قرائت دسته جمعی زیارتنامه حضرت رسول اکرم (ص) از بخش های دیگر این آئین بود و آئین های مشابهی به همین مناسبت در برخی از مساجد شهر لوندویل آستارا نیز برگزار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.