گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا حاکیست؛ علی شایکار افزود: 37 مورد بنا و مستحدثات غیرمجاز در اراضی ملی تخریب و اراضی تحت تصرف این شهرستان آزادسازی شده است.
وی تصریح کرد: براساس گزارش های واصله، افرادی اقدام به ساخت و ساز در اراضی ملی کرده بودند که این اراضی در مجموع به مساحت 9 هزار و یک مترمربع با دستور قضایی رفع تصرف شد.
به گفته دادستان ماسال، ماموران حفاظتی اداره منابع طبیعی شهرستان به مناطق جنگلی و ییلاقی شالما، سلیم آباد، اولسبلنگاه، رامینه، شرگاه، شنبه راه، آریدول، برنی بلنگاه اعزام شدند که 37 مورد تجاوز به منابع طبیعی در این مناطق قلع و قمع شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و شرایط طبیعی و بکری مانند جنگل های انبوه و چشم اندازی منحصربفرد دارد که همه ساله بویژه در ایام تعطیلات، گردشگران بسیار زیادی را جذب می کند.
تاکنون آبشارهایی همچون آبشار ویوز در مجاورت منطقه ییلاقی النزه در شاندرمن، آبشار خون با ارتفاع بیش از 15 متر، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه با ارتفاع 10 متر در این شهرستان شناسایی شده است. در ماسال 17 غار شناسایی شده که بزرگترین و مهمترین آن غار آویشو است؛ این غار در 22 کیلومتری شهر ماسال واقع است.
غارهای دیگری نیز همچون غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی و غار کلچال در این شهرستان وجود دارد.
دهکده ییلاقی اولسبلنگاه هم از ییلاقات میان کوهی و پر جمعیت و دارای ساختمان های مسکونی زیاد با اسکلت چوبی است و در مسیر خلخال واقع شده و در تمام فصول سال، گردشگران بسیاری را جذب می کنند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.