به گزارش ایرنا، حسن فعال روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان در رشت افزود: با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر کاهش 35 درصدی نرخ ارز برای زائران اربعین، طی 48 ساعت گذشته استقبال بسیار خوبی در استان برای شرکت در این مراسم شده است.
وی تصریح کرد : تاکنون 11 هزار نفر از گیلان برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده اند که افزون بر سه هزار نفر از این تعداد، پس از دستور این کاهش 35 درصدی نرخ ارز برای زائران انجام شده است.
وی با بیان اینکه دفتر کنسولگری عراق در رشت دایر شده و دیگر برای صدور روادید نیاز به مراجعه به استان های دیگر نیست، گفت: تا کنون برای هشت هزار و 358 نفر در استان روادید صادر شده است .
مدیرحج و زیارت گیلان گفت: ثبت نام برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.
مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز گفت: دو تیم پزشکی همراه با آمبولانس و 200 تن دارو و تجهیزات پزشکی به عراق برای زائران ارسال شده است.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه با قدردانی از پشتیبانی برای اعزام زائران از مرز این شهرستان گفت: نخستین گروه زائران خارجی 60 نفر از جوانان از جمهوری آذربایجان بودند که شب گذشته وارد شهرستان شدند که اعزام آنها انجام شده است.
یونس رنجکش افزود: روزانه بالغ بر سه هزار نفر اتباع خارجی در آستارا داریم که ورودی زائران داخلی و خارجی شده است اما برای این امر نیاز به امکاناتی است.
سال گذشته 22 هزار زائر گیلانی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردند که بر اساس پیش بینی مسئولان مربوطه امسال این تعداد به 30 هزار نفر نیز خواهد رسید.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.