مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو ضمن تشریح آخرین وضعیت خسارت سیل به زیرساخت های استان گفت: پیش بینی ما این است که مشکل روستاها در حوزه برق امروز حل شود و بخش عمده ای از مشکلات آب استان نیز تا امشب حل خواهد شد.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تامین آب و برق روستاهای سیل زده استان گیلان اظهار داشت: از ابتدای وقوع سیلاب 78 روستا دچار مشکل شد و علیرغم اینکه 48 ساعت قبل از وقوع سیل پیش‌بینی‌های لازم انجام شده بود و به تیم‌های عملیات با تجهیزات کامل آماده باش داده بودیم تا در منطقه حضور داشته باشند، ولی متاسفانه بارندگی شدت و تداوم بالایی داشت و قدرت تخریب هم تقریبا بی‌سابقه بود و به همین علت امکان امدادرسانی سخت شد.

وی درباره تعداد روستاهای سیل زده و فاقد آب آشامیدنی افزود: از مجموع 78 روستای حادثه دیده تعداد 45 روستا مشکل آبرسانی دارند که با استفاده از تانکر و آب‌های بسته بندی و تامین آب اضطراری نیاز آنها می‌شود تا زمان کم شدن بارندگی و فروکش کردن سیلاب و باز شدن راه‌های مواصلاتی سریعا تیم‌های عملیاتی را به منطقه اعزام کرده و خطوط انتقال را ترمیم کنیم تا آب شرب به دست مردم برسد. 

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو درباره تامین برق استان نیز گفت: اکنون در 6 روستا با مشکل قطعی برق روبرو هستیم. با توجه به اینکه هیچ راه دسترسی نداریم، پل‌ها شکسته و راه‌ها از بین رفته به برخی روستاها تجهیزات ارسال کردیم که روشنایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: برآورد ما این است که مشکل روستاها در حوزه برق امروز حل شود و نیمی از مشکلات آب نیز تا امشب حل خواهد شد تا شرایط تامین آب و برق اضطراری را داشته باشیم.

جعفرزاده با بیان اینکه بارندگی در گیلان همچنان تداوم دارد، یادآور شد: استان‌های معین هم در آماده باش کامل بودند که در منطقه حضور پیدا کنند و اکنون به لحاظ حضور تیم‌های عملیات و تجهیزات در منطقه مشکلی نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.