به گزارش خبرنگار ایرنا سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا صبح پنجشنبه در آئین گلباران گلزار شهدای این شهرستان در اجتماع مردم و مسئولان گفت: این آئین به منظور پاسداشت هشت سال دفاع جانانه رزمندگان از دین و میهن اسلامی برگزار می شود و یاد و خاطره شهدا هرگز فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام اصغر ابراهیمی افزود: دشمن بعثی در زمان تهاجم نظامی به خاک کشورمان، خیال پیروزی و فتح را در سر می پروراند اما مقاومت ملت رشید ایران، غیرت و همت دینی را در پاسداری از کیان اسلامی به نمایش گذاشت.
شرکت کنندگان در این آئین زیر بارش باران، با نثار شاخه های گل و سلام و صلوات بر روح شهدا، به مقام آسمانی آنان ادای احترام کردند.
همچنین به همین مناسبت، آئین قرائت زیارت عاشورا با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات انبارهای عمومی آستارا برگزار شد.
هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه همزمان با سالروز تهاجم نظامی عراق به ایران آغاز شده است.

** یادواره آبروی محله در آستارا برگزار شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا سرهنگ بهزاد قنبری جانشین فرمانده سپاه آستارا روز پنجشنبه در این آئین در محله شهید فرامرز بهاپور از شهدای روستای بیجاربین این شهرستان گفت: شهدا زینت مجالس و مایه افتخار و سربلندی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی افزود: به برکت خون شهدا پرتو انقلاب اسلامی از ایران صادر شده و ندای اسلام و معارف نورانی آن در سراسر دنیا طنین انداخته و نباید به رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام بی تفاوت باشیم.
وی با اشاره به شرارت های دنیای استکبار علیه نیروهای مبارز جهان اسلام بیان کرد: توطئه های استکبار به دلیل الگوبرداری ملت های آزاده جهان از انقلاب اسلامی است و باعث هراس مستکبران شده است.
قنبری ادامه داد: هدف اصلی توطئه های شوم استکبار جهانی، اسلام هراسی است اما ندای توحیدی اسلام، قلب انسان های آزاده را فتح کرده است.
مداحی و ذکر مصیبت شهدای اسلام از بخش های دیگر این آئین بود.
طرح ملی آبروی محله از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تکریم شهدا در کشور اجرا می شود و بر اساس آن، یک شهید از هر شهرستان انتخاب و در روزهای نزدیک به سالگرد شهادت او، یادواره ای تحت عنوان آبروی محله برگزار می شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.