به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) در جمع نمازگزاران با بیان این مطلب اظهار داشت: هم اینک نیز سایر ملت ها به این امر پی برده اند و مردم یمن هم با دشمنان می جنگند و تنها راه نجات را مقاومت می دانند.
وی با اشاره به در پیش بودن سالروز آغاز جنگ تحمیلی افزود: هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم که نشان دهنده هشت سال دفاع همه جانبه اقوام مختلف ایران اسلامی علیه دشمن بعثی بود که سرانجام پیروز شدیم.
امام جمعه رشت ادامه داد: همچنین طی هفته آینده و در روز پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان را پیش رو داریم که یکی از عملیات های ویژه ایران در دوران دفاع مقدس بشمار می رود که همه جهانیان از این عملیات متعجب شدند .
وی یادآور شد: در آن عملیات که با رمز ثامن الائمه انجام شد، دلاورمردان ارتشی ، سپاهی و بسیجی ایران با کمترین امکانات توانستند دشمن بعثی را از آبادان خارج کرده و به سلطه حدود یک ساله بعثیان به این سرزمین پایان دهند که در این راستا، امام راحل قبل از آغاز عملیات فرموده بودند من منتظرم که حصر آبادان شکسته شود.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان به ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشتیم و روز شنبه نیز به دلیل حرکت کاروان اسرای عاشورا به کوفه ، به تجلیل از اسرا و مفقودان نامگذاری شده که این روز را گرامی می داریم.
وی همچنین به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: حدود 14 میلیون دانش آموز و نزدیک به چهار میلیون دانشجو سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند و انتظار داریم دانشگاه های ما دانشجویانی را وارد عرصه جامعه کنند که کارآفرین باشند.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.