به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه در کارگاه آموزشی سازمان های مردم نهاد آستارا در سالن اجتماعات شهرداری این شهر افزود: از سال 96 ساماندهی سازمان های مردم نهاد در آستارا آغاز و به همگرایی و توان افزایی مردم و دولت در این شهرستان منجر شده است.
وی بیان کرد: آستارا از نظر تعداد سمن ها جزو شهرستان های پیشرو استان گیلان است و مشارکت سمن ها توسعه اقتصادی متوازن را درپی خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای توسعه اقتصادی و گردشگری آستارا مطابق قانون برنامه ریزی و تلاش می شود و باید از ظرفیت های گردشگری این شهرستان نظیر دهستان حیران، آبشار لاتون، تالاب استیل و پارک بی بی یانلو برای درآمدزایی استفاده کنیم.
پیمان بازدیدی نماینده سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت بر تشکل های مردمی استان گیلان نیز در این کارگاه گفت: از سال 1372 فعالیت های اجتماعی این تشکل ها در قالب NGO در کشور آغاز شد و سازمان های مردم نهاد گیلان، تاکنون برنامه های قابل توجهی در حوزه های محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی اجرا کرده اند.
وی افزود: فعالیت مستمر، افزایش سرمایه اجتماعی، توجه به حقوق شهروندی و توسعه پایدار سمن ها ضروری است و توسعه کشورها منوط به مسئولیت پذیری شهروندان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.