به گزارش خبرنگار ایرنا کاظم نظم ده روز چهارشنبه در بازدید از مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی آستارا افزود: اجرای طرح سی بی آر از چند روز گذشته در شهرها آغاز شده و در مرحله نخست، 13 هزار و 500 معلول تحت پوشش قرار گرفته است.
وی بیان کرد: این طرح از 20 سال قبل در روستاهای ایران اجرا می شود و 480 هزار معلول تحت پوشش آن هستند و در قالب این طرح در حوزه های آموزش، سلامت و توانمندسازی به معلولان خدمات ارائه می شود.
نظم ده ادامه داد: 616 معلول در آستارا از خدمات طرح سی بی آر بهره مندند و این طرح با برنامه های تعریف شده و مدل های علمی و پزشکی، موجب توانبخشی معلولان می شود و برای کاهش فقر و آسیب های اجتماعی موثر است.
وی گفت: سی بی آر رویکرد مشارکتی است و فعالیت های آن با کتابچه های آموزشی و نظارت ارگان های متولی، بر اساس نوع فرهنگ محلی تنظیم می شود.
وی افزود: این طرح در صورت همکاری و مشارکت خانواده های معلولان و ارگان های مربوطه، در توانمندسازی آنها موثر است و آثار کوتاه و بلندمدت خود را نشان می دهد.
فرشاد پورافقی رئیس اداره بهزیستی آستارا نیز در این بازدید گفت: موسسه آموزشی و توانبخشی توانخواهان ذهنی سامان و سارا و مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی و حرکتی سعادت در این شهرستان، فعال و نیازمند توجه خیران و مسئولان است.
وی بیان کرد: این مراکز با روش های کار، گفتار و موسیقی درمانی، نگهداری و مراقبت ویژه به توان افزایی معلولان کمک می کند.
بندر آستارا با 91 هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان، از خدمات حوزه امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.