حاجی قربان شیری قابوس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره آموزشی که امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد، با همکاری معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان گلستان برگزار می شود و در آن حدود 50 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی دو شهرستان گنبد و کلاله حضور دارند.
وی، آشنایی سواد آموزان با ضرورت و چرایی اقامه نماز و احکام آن، قرائت صحیح نماز و تقویت نحوه تلفظ اذکار آن، تعمیق و تقویت فرهنگ اقامه نماز و نگرش سواد آموزان نسبت به این فریضه واجب الهی را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.
شیری قابوس اضافه کرد: شرکت کنندگان پس از گذراندن این دوره آموزشی عملی 16 ساعته که با عنوان 'نماز کلید بهشت' در حال برگزاری است، می توانند مطالب آن را به سوادآموزان منتقل نمایند.
به گفته وی، مدرسین این دوره آموزشی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و ستاد اقامه نماز استان هستند و آموزش هایی که در این دوره ارائه می شود ویژه اهل تشیع و مطابق با احکام فقهی شیعه است.
به گزارش ایرنا، در آیین آغاز به کار این دوره آموزشی، مدیر آموزش و پرورش و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس نیز حضور داشتند و در سخنان کوتاهی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان به تشریح اهمیت نماز و ضرورت ترویج اقامه آن به شکل صحیح پرداختند.
دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله با مجموع تقریبی 500 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و ساکنین آن از قومیت های مختلف از جمله ترکمن ها و بلوچ ها هستند که از برادران اهل سنت محسوب می شوند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.