به گزارش خبرنگار ایرنا قرار است چهار هزار و 15 زائر گلستان که مدینه دوم هستند در قالب 27 کاروان و در مدت پنج روز به فرودگاه جده اعزام شوند.
همچنین اولین گروه که امروز بار سفر بستند، قرار است 20 شهریور ماه آینده به گرگان برگردند.
عملیات اعزام 4 هزار و 15 زائر گلستان به سرزمین وحی از صبح امروز در فرودگاه بین‌المللی گرگان آغاز شد.
استاندار گلستان در آیین بدرقه اولین گروه زائران گفت: حج مسیر پاکی و منزه شدن و تجلی وحدت مسلمانان است.
سید مناف هاشمی افزود: امروز مسلمانان جهان بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز دارند و حج بهترین فرصت برای نمایش یکپارچگی امت اسلام است.
وی عنوان داشت: حجاج ایرانی سفیر جمهوری اسلامی هستند که می‌ توانند مبلغ فرهنگ، تمدن، دینداری و وحدت باشند و آن را در جهان تبلیغ کنند.
مدیر کل فرودگاه ‌های استان گلستان در همین پیوند گفت: اعزام زائران استان توسط 14 پرواز شرکت سعودی انجام خواهد شد و فرودگاه‌ بین‌ المللی گرگان از نظر شمار زائر رتبه هفتم کشور را دارد.
رامین آذری اضافه کرد: پلیس فرودگاه‌ ها و گذرنامه، مرکز بهداشت، آتش نشانی، شرکت ایران ایر، سپاه فرودگاه‌ و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه اعزام زائران تا روز چهارشنبه به صورت 24 ساعته در فرودگاه بین ‌المللی گرگان به زائران خدمت‌ رسانی خواهند کرد.
جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان هم گفت: از مجموع چهار هزار و پانزده زائر استان 144 نفر عوامل و 12 نفر پزشک کاروان‌ هستند.
محمدرحیم ملاح اضافه کرد: چهار هتل در مکه در اختیار زائران گلستان است و با هماهنگی ‌های انجام شده چادرهای زائران استان در منا و عرفات در یک مجموعه کنار هم قرار دارد.
جوان ‌ترین زائر گلستان دختر 17 ساله از گرگان و مسن‌ ترین آن اهل گنبدکاووس با 90 سال سن است.
با برنامه ‌ریزی ‌انجام شده برای هر زائر یک کارت ورود به محوطه پارکینگ فرودگاه گرگان صادر ‌شده تا از ورود افراد متفرقه و ترافیک جلوگیری شود.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.