به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا نظری پور کیایی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گلستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و شاد، تقویت بنیان خانواده ها را به دنبال داشته و پایه های زندگی مشترک را محکم تر خواهد کرد.
وی بیان کرد: در کشور طرح های هدفمندی برای حل مشکلات زنان و خانواده ها آغاز می شود، اما پس از مدتی به حال خود رها شده و به سرانجام نمی رسد.
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور افزود: بی توجهی به اثربخشی طرح، رها کردن آن در میانه راه و فقدان آسیب شناسی در بسیاری از برنامه ها، معضل جدی برنامه ریزی های حوزه زنان کشور است که حل آسیب های موجود را با مشکل و تاخیر فراوان مواجه می کند.
نظری ادامه داد: حل مشکلات زنان کشور نیازمند همراهی همه ارگان ها است و به تنهایی نمی توان حجم فراوان آسیب های مرتبط با زنان و خانواده ها را برطرف کرد.
وی اضافه کرد: ناگزیر به تعامل سازنده با دستگاه ها و ارگان های مختلف هستیم تا با نگاه همه جانبه و توسعه محور، آسیب ها را به صورت ریشه ای و همیشگی برطرف کنیم .
به گفته وی، تنها نگاه اقتصادی برای حل مشکلات زنان و مناطق آسیب پذیر راهگشای حل کمبودها نیست و باید از توان دستگاه های فرهنگی بیشتر از همیشه برای رفع نارسایی ها استفاده شود.
نظری به ظرفیت های فراوان استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: جاذبه های متعدد اقلیمی و تاریخی مناطق گوناگون استان، فرصت مناسب اشتغال و فعالیت زنان شهری و روستایی است که استفاده صحیح و هدفمند از این استعدادها می تواند با ایجاد اشتغال برای زنان، بخش زیادی از آسیب ها را کاهش دهد .
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.