براساس اعلام روز دوشنبه شورای شهرستان گرگان به ایرنا علی اصغر احمدی در نشستی با فرماندار و اعضای این شورا اظهار داشت: شورا دستگاه اجرایی نبوده و نهادی مردمی است و هر یک از اعضای آن به عنوان شهروند در مقابل شهر خود مسوول هستند.
وی، با بیان اینکه هر شهر به دنبال ایجاد جاذبه های منحصر بفرد و جذب گردشگر و سرمایه گذار است، اضافه کرد: اعضای شورا باید پیگیر جذب توریسم و سرمایه بوده و زیرساخت های اشتغال را ایجاد کنند.
احمدی با تاکید بر اینکه اشتغال مهمترین دغدغه مسوولان نظام است، افزود: از هر جریان سیاسی که به دنبال ایجاد اشتغال و تولید فرصت شغلی باشد، حمایت می کنم.
فرماندار گرگان نیز با بیان اینکه مرکز استان گلستان در مسیر دو شهر اقتصادی بزرگ تهران و مشهد واقع است، گفت: تقویت معیشت مردم اولویت کاری بوده و با همدلی باید برای توسعه و گسترش زیرساخت های اقتصادی و فرهنگی شهر تلاش کنیم.
ابوالقاسم صفوی با اشاره به ظرفیت های بالقوه شهرستان اظهار داشت: تپه هزار پیچ گرگان می تواند به گنبد سبز استان تبدیل شود و چشمه آب گرم زیارت از دیگر ظرفیت های گردشگری است.
وی همچنین هر گونه ساخت و ساز و تغییر بافت روستایی را مانع پیشرفت و توسعه گردشگری بیان کرد.
صفوی به مطالعات و برنامه ایجاد شهر سلامت در زمینی با حدود 60 هکتار نیز اشاره کرد و گفت: در این پیوند با سرمایه گذران نشست هایی برگزار و ایجاد اکواریم دریایی و شهر آبی در گرگان از دیگر برنامه های مد نظر است.
فرماندار گرگان مشکلات و دغدغه کشاورزان و ضرورت افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات را نیز یادآورشد و اظهار داشت: راهکار توسعه کشاورزی گلستان تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان دارویی است.
محمدعلی سهرابی رییس شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز گفت: مشکلات مختلف مانند کم آبی، قیمت پائین خرید تضمینی محصولات و افزایش آفات باعث شده که رغبت به فعالیت در حوزه کشاورزی کاهش یابد.
وی، احداث صنایع تبدیلی کشاورزی، بسته بندی مناسب و با کیفیت را از راهکارهای برون رفت از برخی مشکلات عنوان کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب افزایش درآمد کشاورزان نیز خواهد شد.
حسین ربیعی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان نیز به معضل ترافیک مسیر ناهارخوران اشاره کرد و گفت: برای کاهش این مشکل ایجاد یک مسیر جدید دسترسی از النگدره به توشن ضروری است.
حمیدرضا آقاملائی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان های کشور هم با ارائه گزارشی ازعملکرد شورای فرادستی و تشریح برخی قوانین و مصوبات اظهارداشت: بررسی مسایل و مشکلات استان و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات و منابع به شورای عالی از وظایف شورای فرادستی است.
گرگان مرکز استان گلستان از مناطق گردشگری شمال کشور است، این شهرستان افزون بر 500هزار نفر جمعیت دارد.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.