مسوول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال گلستان روز شنبه با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل هویتی حسین فوری شهروند داراب رفع شده است.
حسین سوسرایی اضافه کرد: وی می تواند برای دریافت خدمات و اسناد هویتی به ثبت احوال شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند.
حسین فوری خرداد ماه سال جاری از خبرنگار ایرنا در استان فارس به منظور رفع گواهی فوت صادر شده توسط اداره ثبت احوال گرگان و ایجاد مشکلات برای خود و خانواده اش در استفاده از خدمات، استمداد خواسته بود.
فوری دراین باره به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: 2 سال است به دادگاه مراجعه می کنم تا ثابت کنم نمرده ام بلکه یارانه و بیمه ام مجددا برقرار شود.
وی افزود: اداره ثبت احوال گرگان هنگام صدور گواهی فوت برای فرد دیگری که با من تشابه اسمی دارد، شماره ملی اینجانب را ثبت کرده است.
این شهروند اهل شهرستان زرین دشت و ساکن داراب استان فارس گفت: نام پدر حسین فوری که به دلیل بیماری سرطان در گرگان فوت کرده است نورمحمد بوده حال آن که نام پدر من غلامعلی است؛ با این وجود در تاریخ 14 فروردین 95 گواهی فوتی با کد ملی اینجانب صادر شده است.
وی اظهار داشت: از زمان صدور این گواهی فوت اشتباه، یارانه، سهام عدالت، بیمه و ارائه دیگر خدمات به اینجانب که با بیماری دست و پنجه نرم می کنم قطع شده است و هیچ مسوولی هم پاسخگو نیست.
خبرنگار ایرنا موضوع را درثبت احوال استان فارس پیگیری کرد و پاسخ شنید که به دلیل آنکه خارج از حوزه جغرافیای مدیریتی این اداره کل است، امکان اظهارنظر و پیگیری موضوع وجود ندارد.
درادامه خردادماه امسال خبرنگار ایرنا در گرگان پیگیر این مساله شده و مسوول روابط عمومی ثبت احوال گلستان در این باره گفته بود که مشکل به وجود آمده برای هویت شهروند دارابی توسط ثبت احوال عمدی نبوده و اشتباه ثبت کد ملی این فرد برای شهروند گرگانی فوت شده به خاطر تشابه اسم و فامیل آن دو رخ داده و قابل رفع است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.