عبدالجلیل واحدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:هم اکنون تامین اجتماعی گنبدکاووس 35 هزار بیمه شده اصلی دارد که با بیمه شدگان تبعی درمجموع به افزون بر 112 هزار نفر می رسد.
وی افزود: بیمه شدگان زیرپوشش شامل بیمه شدگان اجباری و بیمه شده های کمک دولت از جمله 'رانندگان درون و برون شهری، کارگران ساختمانی، باربرها، خادمین مساجد و قالی بافان' بوده که در 6 هزار کارگاه مشغول فعالیت هستند.
به گفته وی بیمه شدگان کمک دولت 9 هزارو 600 نفر هستند که قالی بافان با دو هزار و 800 نفر بیشترین جمعیت آنان را شامل می شوند.
وی تصریح کرد: تامین اجتماعی درسال گذشته 92 هزارو 950 جلد دفترچه برای بیمه شدگان اصلی و تبعی صادر کرد که 52 هزار جلد آن توسط واحد کارگزاری این شعبه انجام شد.
رییس شعبه تامین اجتماعی گنبدکاووس همچنین گفت: هم اکنون به پنج هزار و 400 بازنشسته، بازمانده از کار و از کار افتاده مستمری و 500 بیمه شده اخراج شده از کار نیز بیمه بیکاری پرداخت می کند.
وی همچنین از اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی که به دلایل مختلف مانند تورم و رکود اقتصادی نتوانسته اند حق بیمه کارگران خود را پرداخت کنند، خبر داد و گفت: در این طرح که تا 10 تیرماه امسال ادامه دارد، حق بیمه معوق این دسته از کارفرمایان بصورت اقساطی از 12 تا 36 ماه دریافت و جرائم آنان بخشیده می شود.
واحدی بااشاره به الکترونیکی شدن مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: بااین اقدام و درصورتی که بیمه شده دفترچه بیمه خود را همراه نداشته باشد با وارد کردن کد ملی می تواند از خدمات درمانی و دارویی این سازمان استفاده نماید.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و شعبه تامین اجتماعی آن از لحاظ چارت سازمانی 'تیپ یک ممتاز' به شمار می رود.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.