مهدی توکلی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی لیگ یک کشتی آزاد کشور به میزبانی گرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شرایط لیگ کشتی به گونه ای است که ورود و خروج تیم ها آسان بوده و برخورداری از امتیاز یک تیم لیگ برتری ارزش افزوده ای ایجاد نمی کند.
وی بیان کرد: تا زمانی که با تشکیل سازمان لیگ نحوه برگزاری مسابقات ضابطه مند نشده و این شیوه تغییر نکرده و رقابت برای صعود به لیگ برتر جدی تر نشود، نمی توان انتظار تغییر در نگاه حامیان مالی برای ورود به کشتی را داشت.
به گفته وی اساسنامه سازمان لیگ فدراسیون کشتی آماده شده و به زودی این مجموعه با تعریف ساختاری جدید و تشکیل مجمع عمومی و هیات رییسه کار خود را برای تغییر رویه کنونی برگزاری لیگ کشتی آغاز خواهد کرد.
توکلی ادامه داد: به ثبات رسیدن مجموعه برگزار کننده لیگ کشتی و تغییر در نحوه برگزاری مسابقات، علاوه بر ایجاد انگیزه بیشتر در کشتی گیران جوان و مربیان، ارزش افزوده امتیاز تیم ها را افزایش داده و حامیان مالی را برای ورود به کشتی ترغیب خواهد کرد.
وی به شرایط برگزاری لیگ دسته اول کشتی کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات فرصت مناسب ارائه توانایی کشتی گیران جوان و کسب درآمد آنها از عضویت در تیم های حاضر در لیگ است.
رییس کمیته لیگ فدراسیون کشتی همچنین بیان کرد: پس از 5 سال توقف، لیگ دسته یک کشتی امسال برگزار شد که امیدواریم در فصل های آینده و با برطرف شدن مشکلات بر کیفیت و کمیت این مسابقات افزوده شود.
توکلی افزود: این مسابقات پشتوانه مناسبی برای تیم های حاضر در لیگ برتر است و با استفاده از کشتی گیران و داوران و مربیان بیشتر بر پویایی کشتی کشور خواهد افزود.
وی به حضور تعداد معدودی از استان ها در لیگ دسته یک کشتی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: برخی استان ها دارای مزیت های بیشتری در کشتی هستند و از این فرصت برای افزایش توان و میدان دادن به کشتی گیران جوان استفاده می کنند.
رییس کمیته لیگ فدراسیون کشتی بیان کرد: در کنار تقویت این نقاط مثبت باید تلاش کنیم، انگیزه شرکت در لیگ را در استان های دیگر ایجاد کنیم تا شکل گیری فضای رقابتی گسترده تر، کشتی را به موفقیت های بیشتر و معتبرتر و کشف استعدادهای جدید نزدیک کند.
توکلی برخی ناهماهنگی ها در برگزاری همزمان لیگ و تشکیل اردوی تیم ملی را نیز یادآور شد و گفت: برخی تیم ها به دلیل حضور ورزشکاران خود در اردوی تیم ملی و همراهی نکردن آنها در مسابقات ،متضرر شدند که امیدواریم از فصل آینده و با برنامه ریزی دقیق تر شاهد این گونه مشکلات نباشیم.
وی بیان کرد: حضور همزمان در تیم ملی و برگزاری مسابقات در لیگ برتر فصل آینده هم جزو چالش های جدی تیم ها است که باید رفع شود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.