به گزارش روز شنبه ایرنا سیدحسام بنی فاطمه دبیر جشن های مردمی و بین المللی زیرسایه خورشید گلستان در نشست خبری اعلام برنامه های جشن زیرسایه خورشید در استان اظهار داشت: این کاروان امشب 23 تیر ماه از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد این استان می شود.
وی عنوان کرد: جشن های زیر سایه خورشید امسال در قالب 313 برنامه در 40 عنوان کاری در 14 شهرستان، 28 شهر و 40 روستای محروم گلستان برگزار خواهد شد.
به گفته وی؛ این کاروان سه گروه شمس الشموس، غریب الغربا و معین الضعفا هستند که به ترتیب در بخش های مرکزی، غرب و شرق استان مستقر شده و هر کاروان دارای سه خادم (یک نفر مداح)، یک روحانی و یک مسئول است.
بنی فاطمه گفت: جشن متمرکز استانی روز یکشنبه 31 تیر ماه سال جاری با برنامه های فرهنگی و معنوی به ویژه جشن عقد زوج معلول زیر پوشش بهزیستی استان در محل چهارشنبه بازار گرگان برگزار می شود.
وی برگزاری مسابقه، اهدای جوایز، اعزام به سفرهای زیارتی مشهد و کربلا، اهدای 330 جهیزیه به زوجین محروم، اهدای کارت هدیه به بیماران صعب العلاج، توزیع بسته ‌های حمایتی، ویزیت رایگان بیماران با عنوان طب الرضا (ع) را از دیگر برنامه های حضور کاروان خدام رضوی عنوان کرد.
به گفته وی؛ اجرای برنامه 'دستان توانگر ایرانی' با توجه به شعار سال در محل بازارهای محلی و سنتی استان، سرکشی از کارخانه ها و شرکت‌ های دانش بنیان و جشن شکوفه های نور با حضور دختران با توجه به همزمانی هفته حجاب و عفاف با دهه کرامت نیز در این ایام پیش بینی شده است.
گلریزان مهربانی با هدف ترویج ازدواج آسان و کمک به زوجین محروم در گرگان و گنبدکاووس از دیگر برنامه ها ی این کاروان بوده و به گفته بنی فاطمه، امسال قرار است المان رضوی با عنوان 'ضامن آهو' در میدان سرخواجه گرگان نصب و رونمایی شود.
جشن های دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) برگزار می شود.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.