محمد حمیدی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش سوزی از بعداز ظهر امروز شروع شده و منطقه آتش گرفته از توابع بخش پیشکمر شهرستان کلاله محسوب می شود، تصریح کرد: محدوده آتش سوزی گسترده است و صعب العبور بودن منطقه، کار مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه اطفای حریق جنگل در مدت زمان کوتاه و ساعات آینده امکانپذیر نیست، افزود: تلاش ها درحال حاضر بر جلوگیری از گسترش آتش سوزی با استفاده از ماشین آلات سنگین و ایجاد آتش بر استوار است.
حمیدی در خصوص دلیل آتش سوزی نیز گفت: به احتمال بسیار آتش سوزی در جنگل های سوزنی برگ ناشی از سرایت آن از مزارعی که محصول آن برداشت شده و کاه و کلش آن را آتش زده اند، بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی نیروهای منابع طبیعی، مردمی و مسئولان در منطقه حضور دارند، بر تداوم تلاش ها برای مهار آتش سوزی در درجه اول و اطفای آن در مرحله بعد تاکید کرد.
مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل های سوزنی برگ منطقه عرب داغ کلاله از ساعت 16 امروز (شنبه) شروع شده است، گفت: نیروهای منابع طبیعی و برخی ادارات و نهادها به اتفاق نیروهای مردمی کلاله و شهرهای همجوار برای اطفای حریق در حال تلاش هستند.
ابوطالب قزل سفلو افزود: فراخوان ماشین آلات سنگین بویژه بولدوزر توسط منابع طبیعی استان و مدیریت بحران استانداری گلستان برای حضور در محل انجام شده تا با ایجاد آتش بر از گسترش آتش جلوگیری شود.
شهرستان کلاله در شرق استان گلستان دارای 123 هزار هکتار عرصه ملی و طبیعی است که از این میزان 23 هزار هکتار جنگل دست کاشت سوزنی برگ، 45هزار هکتار جنگل طبیعی و بقیه مرتع هستند.
7478/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.