به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری گلستان در گرگان اظهار کرد: اجرای طرح های مسکن متمرکز فقط موجب افزایش تعداد منازل شده و تاثیری بر بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق ندارد.
وی بیان کرد: در مسیر اجرای این طرح ساکنان بومی و قدیمی این مناطق مجبور به کوچ به بخش های دیگر شهر شده و مردم در اجرای سیاستی اشتباه از محله های خود بیرون رانده می شوند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ساخت مراکز بزرگ تجاری مشابه طرحی که در بافت فرسوده و قدیمی گرگان اجرا شد، سیاست اشتباهی است که باید از اجرای آن در آینده جلوگیری کرد.
آخوندی ادامه داد: اگر بخش خصوصی می خواهد در این مناطق سرمایه گذاری کند باید منازل قدیمی را با مشارکت صاحبان این خانه ها ساخته و در سود آن شریک شود.
وی گفت: مبنا و هدف اصلی ما برای فعالیت در مناطق فرسوده و قدیمی؛ ارتقای کیفیت زندگی با مشارکت ساکنان محلات است تا در نتیجه آن از کوچ بی دلیل شهروندان و تغییر چهره مناطق دارای بافت با ارزش شهری جلوگیری شود.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اگر محله ای دارای امکانات و خدمات و ظاهر به روز شده ای باشد ،اما هویت و موقعیت اجتماعی مناسبی نداشته باشد فایده ای نخواهد داشت.
آخوندی؛ بازگشت به هویت و اصالت شهری در گرگان را ضروری دانست و گفت: توجه به این اصل مهم با اجرای طرح های هویت بخش زمینه را برای رونق صنایع مختلف مانند صنعت گردشگری فراهم خواهد کرد.
وی در ادامه به طرح های در دست اجرای این وزارتخانه برای استان گلستان اشاره کرد و گفت: پروژه های مهم و محوری مانند برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه برون و گرگان- مشهد در اولویت قرار دارد که امیدواریم با اجرای کامل آن شاهد تحولی بزرگ در صنعت و اقتصاد استان باشیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برقی کردن راه آهن گرمسار به اینچه برون یکی از طرح های محوری و اولویت دار است که به زودی و با اعتبار 2.1 میلیارد یورویی عملیات ساخت آن آغاز می شود.
آخوندی به طرح راه آهن گرگان - مشهد اشاره کرد و گفت: نمی خواهم قبل از قطعی شدن قرارداد یک پروژه در مورد آن صحبت کنم، اما این طرح در مراحل نهایی قرار داشته و امیدوارم به زودی ساخت آن آغاز شود.
وی به درخواست رییس اتاق بازرگانی گرگان برای ساخت راه آهن گرگان - شاهرود و اتصال به مسیر شمال جنوب اشاره کرد و افزود: احداث این مسیر با گذشتن از ارتفاعات البرز بسیار دشوار و نیازمند هزینه بسیار است که توجیهی برای انجام آن وجود ندارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه برون نیاز فعالان اقتصادی برای جابه جایی کالاها را تا حد زیادی برطرف کرده تا دیگر نیازی به ساخت راه آهن برای اتصال به مسیر شمال جنوب از طرف شاهرود وجود نداشته باشد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.