پایگاه تحلیلی خبری گلستان 24 نوشت: استان گلستان با داشتن طبیعت زیبا همواره مقصد گردشگران و مسافران بوده است، یکی از مواردی که موجب شده تا نام این استان در بین دیگر استان های کشور بیشتر بدرخشد، همین جاذبه های دیدنی است.
سطح جنگل های گلستان حدود 430 هزار هکتار می باشد که از غرب به طول تقریبی 260 کیلومتر امتداد دارد و در بیشتر شهرهای استان باعث ایجاد فضاهای دیدنی و طبیعی شده است.
وجود مکان هایی با خدمات اولیه برای مردم و گردشگران در جنگل‌های استان باعث استفاده و استقبال بیشتر مردم از طبیعت و جنگل ها شده است، که در این بین پارک های جنگلی نظیر پارک ملی گلستان، پارک جنگلی امام رضا، اَلنگدره، دَلند و قُرق نقش بیشتری در این راستا داشته اند.
هرکدام از این پارک های جنگلی زیبایی به خصوص خود را دارد، به عنوان مثال پارک جنگلی کبودوال دارای آب بندان و آبشارهای زیبا و برخی از پارک های جنگلی مانند پارک ملی گلستان و قرق دارای باغ وحش با حیوانات متنوع می باشند.
در فصول مختلف نیز طبیعت و جنگل ها در این پارک ها زیبایی خاصی به خود می گیرد، که حالات روانی و بصری منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان خود تداعی می کند.
هر ساله نیز در فصول تابستان و ایام عید نوروز، مسافران و گردشگران زیادی به علت وجود خدماتی نظیر سرویس های بهداشتی و امنیت در این پارک ها اتراق و شب های خود را با زدن چادر سپری می کنند.
به همین علت توجه و ایجاد زیرساخت های مناسب در این مکان ها، باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد؛ اما متاسفانه می بینیم در برخی از پارک های جنگلی که در جغرافیای استان گلستان قرار دارند، زیرساخت های مناسب وجود ندارد و یا اگر وجود دارد، نیازمند به تعمیر و رسیدگی مجدد می باشد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.