به گزارش روز چهارشنبه ایرنا مسلم بیات در گفت و گوی ویژه خبری سیمای گلستان از تولیدکنندگان خواست که با این سازمان تعامل داشته و استانداردها را طلب کرده و در تولید محصول لحاظ کنند.
وی با اشاره به برنامه سازمان استاندارد در مورد مدیریت واردات کالا و اینکه کنترل های لازم در این مورد اعمال می شود، افزود: زمانی که مشابه محصول وارداتی در داخل تولید می شود ،برای واردات سختگیری بیشتری خواهیم داشت.
بیات ادامه داد: هر چند دستگاه های نظارتی برای تولیدکنندگان حکم پلیس و ضابط قضایی دارند، اما استاندارد به صورت مشاور و راهنما امسال به واحدهای تولیدی خدمات ارائه می کند.
وی همچنین با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: دولت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان سه ضلع مثلث حمایت از تولیدات داخلی هستند که همراهی آنها به رونق تولید منجر خواهد شد.
معاون سازمان ملی استاندارد در مورد کیفیت کالاها نیز گفت: ضریب نفوذ استاندارد بر کنترل وزنی بالای 90 درصد است، اما در مورد خود کالا، از امسال استاندارد همه کالاها اجباری می شود.
وی؛ استاندارد گلستان را از استانهای پیشرو دانست و افزود: این مساله باعث شده تا چهار دبیرخانه کمیته های فنی سازمان ملی استاندارد در گلستان مستقر باشد.
به گزارش ایرنا این گفتگو در حاشیه نشست آموزشی مشورتی مدیران استاندارد کشور در گلستان انجام شد، این اجلاس با حضور افزون بر 100 نفر از مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران از روز سه شنبه در گرگان مرکز استان آغاز و عصر امروز چهارشنبه به پایان می رسد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.