عبدالحمید قلی دهنه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براثر بارش شدید باران عصر و شب گذشته در بخش گلیداغ مراوه تپه 11 واحد مسکونی روستای عرب لاله گون این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند.
وی افزود: از مجموع واحدهای مسکونی که دچار آبگرفتگی شدند، دیوارهای داخلی یک واحد مسکونی این روستا تخریب شده است.
قلی دهنه اضافه کرد: هم اکنون عملیات تخلیه آب از واحدهای مسکونی توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر درحال انجام است.
وی تصریح کرد: بارش های عصر و شب گذشته که براساس اعلام اداره هواشناسی مراوه تپه میزان بارش در دهستان گلیداغ 33،5 میلی متر بوده، خسارت جانی یا مصدومیت نداشته است.
در همین پیوند فرماندار مراوه تپه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: علاوه بر آبگرفتگی این تعداد واحد مسکونی، بارش شدید و رگباری باران عصر و شب گذشته سبب ریزش کوه در بخشی از جاده روستای کنت یری به گلیداغ و مسدود شدن این جاده شد.
اسماعیل تاجی افزود: این جاده بلافاصله با حضور نیروهای حمل و نقل جاده ای مراوه تپه پس از چند ساعت بازگشایی شد و هم اکنون تردد در این جاده به دلیل گل و لای روی جاده و لغرنده بودن آن، با احتیاط درحال انجام است.
وی اضافه کرد: علاوه بر خسارت های اشاره شده به واحدهای مسکونی و جاده ای، بارش شدید و رگباری باران سبب آبگرفتگی بخش زیادی از مزارع روستای عرب لاله گون مراوه تپه و اراضی زراعی حاشیه رودخانه اترک شده است که کارشناسان جهادکشاورزی در حال برآورد خسارات هستند.
شهرستان مراوه تپه با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.