به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی روز یکشنبه درجلسه برنامه ریزی دهه بهداشت و نکوداشت مساجد، افزود: مراسم غبارروبی و بهداشت 105 باب مسجد متعلق به اهل تشیع و 392 مسجد متعلق به اهل سنت درمناطق شهری و روستایی گنبد با همکاری امامان جماعت، هیات امنا، پایگاه بسیج و برخی ادارات و نهادها انجام می شود.
وی، سمپاشی، نظافت مسجد و آشپزخانه آن، شست و شوی فرش ها، غبارروبی کتابخانه، تهیه و شارژ کپسول آتش نشانی و صدور کارت سلامت برای آشپرها را از جمله اقدامات در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد گنبدکاووس برشمرد.
حجت الاسلام فتحی اضافه کرد: دراین اقدام خداپسندانه ادارات و نهادهایی همچون اوقاف و امور خیریه، مرکز بهداشت، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف و بخشداری ها همکاری دارند و نیروی انتظامی نیز تامین امنیت مساجد در ماه مبارک رمضان و بویژه در شب های قدر را برعهده دارد.
وی تصریح کرد: امسال مراسم متمرکز غبارروبی مساجد گنبدکاووس در سه مسجد ویژه برادران، خواهران و دانش آموزان در هفته جاری یا اوایل هفته آینده برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی بیات مسئول دفتر امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه، توجه به بهداشت و پاکیزگی مساجد را سنت حسنه دانست و گفت: هر قدر به موضوع پاکیزگی و عمران و آبادانی این مکان های مقدس بیشتر توجه شود، زمینه حضور بیشتر مردم بویژه نسل جوان در مساجد فراهم می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بیش از جمعیت آن را اهل سنت بویژه ترکمن ها تشکیل می دهند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.