امیرعلی گلچشمه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ورود این تعداد مسافر و گردشگر از 28 اسفند 96 تا پایان اول فروردین امسال بوده و بیشترین مسافر مربوط به آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس با 31 هزارو 350 نفر است.
وی افزود: بازارچه مرزی اینچه برون گنبدکاووس با 6 هزارو 636 بازدید کننده، برج قابوس در مرکز شهر گنبدکاووس به عنوان بلندترین برج آجری جهان با دو هزارو 153 نفر، تالاب بین الملی آلماگل با یک هزارو 628 نفر و بقعه ملا علی عطا دانشمند با یک هزارو 475 بازدید کننده در رده های بعدی قرار دارند.
گلچشمه بابیان اینکه دراین مدت 742 مسافر و گردشگری نوروزی از شهر باستانی جرجان و 90 نفر نیز از موزه فرش گنبدکاووس بازدید کرده اند، اضافه کرد: از 28 اسفند تا پایان روز اول فروردین در مجموع 997 مسافر نوروزی نیز در مراکز اسکان این شهرستان سکونت کرده اند.
وی به وزش شدید باد شب گذشته در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: براثر این رخداد طبیعی، به نوروزگاه برج قابوس و دهکده گردشگری روستایی این شهرستان در مجموع حدود 40 میلیون ریال خسارت وارد شد و هم اکنون عوامل اجرایی درحال تعمیرات و نصب مجدد بنرهای اطلاع رسانی هستند.
شهرستان تاریخی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ ها درشرق استان گلستان واقع است و با جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز در خدمت مسافران نوروزی می باشد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.