به گزارش ایرنا رمضان شعبانی چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار کرد: تاکنون طرح هادی در 482 روستای استان در قالب مرحله یک اجرایی شده که در 229 روستا به پایان رسیده است.
وی؛ اهداف طرح هادی را توسعه عمرانی روستا، تأمین امکانات، هدایت صحیح توسعه وضعیت فیزیکی روستاها، ارائه تسهیلات بهبود مسکن و خدمات محیط زیستی و عمومی، توسعه کیفیت بافت روستا، ایجاد تناسب منطقی درتوزیع جمعیت روستایی بیان کرد.
شعبانی در خصوص توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان های روستایی نیز گفت: برنامه ایجاد بوستان در 31 روستای گلستان در دستور کار بوده که تاکنون در 10 روستا اجرا شده است.
به گفته وی؛ برای احداث بوستان درمناطق روستایی استان به مساحت 100 هزار مترمربع 19 میلیارد ریال جذب شده است.
وی همچنین غرس نهال را شرط ارائه پایان کار مسکن روستایی در استان بیان کرد و افزود: دادن پایان کار به مسکن‎ روستایی که با وام بنیاد مسکن ساخته می‎شود ،منوط به کاشت سه اصله نهال است.
به گزارش ایرنا طرح غرس سه اصله نهال برای دریافت پایان کار مسکن از سال گذشته در گلستان عملیاتی شده است.
طبق گزارش بنیاد مسکن گلستان، در این استان 942 روستای با جمعیت بیش از 20 خانوار وجود دارد که برای همه آنها طرح هادی تهیه شده است.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 47 درصد آنان در روستاها ساکن بوده و از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می کنند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.