به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رضا صابری روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان گفت: درصورت فراهم کردن فضا و امکانات درمانی مناسب می توان بیماران قلبی و عروقی و سرطانی و افرادی را که دچار سکته قلبی یا مغزی می شوند را بموقع درمان کرد.
وی بابیان اینکه گنبدکاووس مرکز درمانی شرق استان گلستان با جمعیت حدود 900 هزار نفر است، گفت: فضای موجود مراکز درمانی این شهرستان بسیار قدیمی و فرسوده هستند و برخی امکانات و تجهیزات پزشکی موجود آن نیز جوابگوی جمعیت این منطقه نیست.
دکتر صابری اضافه کرد: برای رفع مشکلات فضای درمانی در گنبدکاووس سال 94 بدون کسب مجوز و تامین منابع مالی، ساخت مرکز آنژیوگرافی با یک میلیارد ریال از محل درآمدهای بیمارستانی کلنگ زنی شد که در همان مرحله آغازین عملیات ساختمانی متوقف شده است.
وی تصریح کرد: ساخت یک مرکز آنژیوگرافی برای بیماران قلبی حداقل به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: ساخت اورژانس بیمارستان شهدای 12 دی گنبدکاووس نیز با پیش بینی 42 میلیارد ریال اعتبار قرار بود درسال 94 انجام شود و حتی مناقصه آن نیز برگزار شد اما به دلایل نامعلوم این پروژه اجرایی نشد.
دکتر صابری گفت: سه بیمارستان از چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس به نام های شهید مطهری، طالقانی و شهدای 12 دی هرکدام حدود نیم قرن قدمت دارند و باید برای جایگزینی آن چاره اندیشی شود.
وی افزود: با اینکه درسال 90 مجوز ساخت یک بیمارستان 800 تختخوابی برای گنبدکاووس و یک بیمارستان یک هزار تختخوابی برای گرگان ازسوی وزرات بهداشت صادر شده است، اما هنوز خبری از اجرا نیست.
دکتر صابری اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده قرار است دو بیمارستان 400 تختخوابی در گنبد و دو بیمارستان 500 تختخوابی در گرگان با مشارکت خیرین احداث شود زیرا با وضعیت مالی فعلی دولت، امکان ساخت بیمارستان مثلا 800 تختخوابی که حداقل به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، نیست.
وی تصریح کرد: در بحث احداث مرکز جامع درمان سرطان در گنبدکاووس نیز مجوز آن از سوی وزارت بهداشت صادر شده اما منوط به مشارکت خیرین است که اگر محقق شود وزرات بهداشت نیز قول کمک 200 میلیارد ریالی را داده است.
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه آموزشی نبودن بیمارستان های گنبدکاووس و نیاز این شهرستان به دانشگاه یا دانشکده مستقل علوم پزشکی را مهم دانست و گفت: اکنون برخی شهرستان های همطراز یا کمتر از جمعیت گنبدکاووس دارای دانشگاه علوم پزشکی هستند.
دکتر صابری در رده آخر بودن گلستان از حیث توسعه را زیبنده این استان ندانست و افزود: برای توسعه همه جانبه و متوازن بویژه دربحث بهداشت و درمان باید نگاه های جناحی و سیاسی و شهرستانی و منطقه ای از ذهن برخی مدیران خارج شود.
وی افزود: همه مردم استان گلستان اعم از دورترین و نزدیکترین آنها به مراکز درمانی، شهروند درجه یک هستند و نباید در توزیع امکانات درمانی و بهداشتی تبعیض قائل شد.
دکتر صابری اضافه کرد: امروز دورترین نقطه جمعیتی گنبدکاووس یعنی روستای مرزی کرند با مرکز شهرستان 160 کیلومتر فاصله دارد اما تازه برای آنان مرکز درمانی شبانه روزی احداث می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح، اقدامات خوبی در حوزه مراکز درمانی و خانه های بهداشت و بهسازی آن در سطح شهر و روستاها انجام شد اما به دلیل محرومیت های باقی مانده از قبل، گنبدکاووس که مرکز درمان شرق گلستان است همچنان نیاز به نگاه ویژه دارد.
دکتر صابری گفت: درحال حاضر در شهرستان گنبدکاووس هفت بیمارستان دولتی و خصوصی و 27 مرکز بهداشتی درمانی و 112 خانه بهداشت فعال است.
به گزارش ایرنا، قبل از این نشست، خبرنگاران گلستان از چهار بیمارستان دولتی و دو مرکز بهداشتی، مرکز داندنپزشکی بازدید و به رسم یادبود در محوطه شبکه بهداشت این شهرستان چند اصله نهال غرس کردند.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.