به گزارش صبح چهارشنبه ایرنا از این شورا، احمد جعفری در جمع اعضا و دبیران شورای حل اختلاف شهرستان گرگان از سازش در حدود 37 درصد پرونده های وارده طی این مدت خبر داد.
وی با یادآوری تسهیل رسیدگی به پرونده های مانده سال های قبل با تلاش اعضای شورا، اضافه کرد: امسال افزون بر 72 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شد که تا پایان دی ماه 72 هزار و 174 پرونده مختومه شده است.
جعفری افزود: با وجود کثرت پرونده های وارده؛ اعضا و دبیران باید نهایت امانتداری، دقت و سرعت را در رسیدگی اعمال کنند تا حقی تضییع نشود.
وی با قدردانی از هماهنگی شوراهای حل اختلاف و دادگستری گلستان، گفت: شوراها با رسیدگی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری و محاکم موثر هستند.
معاون قضایی دادگستری گلستان همچنین یادآور شد که گرگان و داشلی برون به ترتیب بیشترین و کمترین میزان پرونده وارده و مختومه را از ابتدای سال 96 تا پایان دی ماه داشته اند.
جعفری تصریح کرد: 109 شعبه شهری و 36 شعبه روستایی در سطح استان فعال بوده و با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف؛ شعب آن در مناطق روستایی فقط برای صلح و سازش بین طرفین تلاش داشته و در صدور رای دخالتی ندارند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.