به گزارش ایرنا باران که از بامداد سه شنبه در مناطق مختلف گلستان آغاز شده بود تا شامگاه چهارشنبه در بیشتر شهرستانها و بویژه شرق و شمال استان ادامه داشت، این بارش ها در مناطق کوهستانی بیشتر به صورت برف بود.
عبدالرحیم لطفی روز پنجشنبه در گزارشی از وضعیت مراتع استان به ایرنا اعلام کرد: در راستای کاهش مشکلات خشکسالی امسال شش هزار و 550 هکتارعملیات احیایی شامل دو هزار و 100 هکتار بوته کاری، ایجاد هلالی های آبگیر در سطح 850 هکتار، سه هزار و 600 هکتار ذخیره نزولات و بذرپاشی در مراتع فقیر استان انجام شده است.
وی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در بخشی از مراتع خسارت دیده از خشکسالی به منظور بیابان زدایی و احیای مراتع با اعتبار 43 میلیارد ریال انجام شد که این روند توسط اداره کل با جذب اعتبارات ادامه دارد.
کاهش نزولات جوی و بحران خشکسالی از جمله بلایای طبیعی است که در چند سال اخیر گلستان و بویژه مناطق شمالی آن را تهدید می کند.
طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان 862 هزار و 825 هکتار مرتع وجود دارد که بیشتر این زمین ها در شمال و در همسایگی مرز ترکمنستان قرار دارد و عشایر اکراد خراسان و مرزنشینان ترکمن از این ظرفیت در دامپروری بهره می برند.
6204/1648
خبرنگار:علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.