رییس هیات ورزش های روستایی و بومی و محلی گلستان عصر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: 10 ورزشکار و دو مربی از استان در این رقابت ها حضور داشتند که در پایان علیرضا غریب دشتی در وزن 51 کیلوگرم و نیما عرب در وزن 71 کیلوگرم اول شدند، ادریس حسینی در وزن 80 کیلوگرم نایب قهرمان شد وامیر رضا قزلسفلو در وزن 46 مقام سوم را کسب کرد .
رضا محمد خانی اظهار کرد: در این مسابقات 144 کشتی گیر در قالب 17 تیم از 16 استان کردستان (2 تیم الف و ب)، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، زنجان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، بوشهر، ایلام، خراسان رضوی، مرکزی، تهران، البرز، لرستان و کرمان در سالن المپیک شهر دیواندره با هم به رقابت پرداختند.
این رقابت ها در 10 وزن شامل اوزان 45، 48، 51، 55، 61، 65، 71، 80، 92 و 110 کیلوگرم در رشته فرنگی برگزار شد و در پایان کردستان الف قهرمان و تیم های تهران و کرمانشاه دوم و سوم شدند.
در همین پیوند محمد رضا آهنگران مسئول کمیته کشتی فرنگی هیات ورزش های روستایی گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: ما 10 ورزشکار در این مسابقات داشتیم ولی امکان استفاده از 8 ورزشکار بیشتر فراهم نشد.
وی افزود: براساس آیین نامه ،افراد حاضر در مسابقات روستایی نباید عنوان های اول تا پنج رقابت های کشوری را در کارنامه ورزشی داشته باشند و 2 کشتی گیر ما دارای این عناوین بودند.
به گزارش ایرنا گلستان بیش از یکهزار روستا دارد که با وجود نیاز به فراهم شدن امکانات بیشتر، در اغلب این روستاها ورزش به صورت جدی پیگیری می شود. 14 خانه ورزش روستایی نیز در استان فعال است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.