به گزارش روز پنجشنبه ایرنا عباس خانعلی اظهار کرد که با همکاری مدریت مدرسه، خانواده و نیکوکاران هشت کلاس این مدرسه هوشمند سازی شده است.
وی افزود: وضوح بهتر برای دانش آموزان کم بینا، تقویت انگیزه یادگیری و جذابیت آموزشی، بزرگ نمایی متون و تصاویر به میزان دلخواه و متناسب با بینایی دانش آموزان، استفاده از فیلم های آموزشی و فایل های صوتی، بهره مندی از درس افزارها و نرم افزارها از جمله مزایای هوشمند سازی این کلاس ها است.
به گفته وی؛ به همت خیرین برای هر یک از کلاس ها 50 میلیون ریال اعتبار جذب شده است.
وی همچنین از تهیه صندلی ویژه دانش آموزان فلج مغزی و ترامپولین، فراهم کردن 2500 کتاب صوتی در کتابخانه گویا مرکز و پیگیری برای تامین 50 عنوان کتاب داستانی بریل خبر داد.
گلستان دارای 29 مرکز آموزشی دولتی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استثنایی است.
این استان همچنین دارای 23 مرکز آموزش ابتدایی، 10مرکز مهارت های پیش حرفه ای که 7 مرکز به صورت ضمیمه و 3مرکز مستقل است و 6مرکز متوسطه حرفه ای به صورت ضمیمه، دو مجتمع شبانه روزی برای دانش آموزان ناشنوا، یک مرکز مرجع دانش آموزان نابینا، 3 مرکز نارسایی های یادگیری ویژه دولتی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس و 2 مرکز نارسایی های یادگیری غیر دولتی است.
تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در این مراکز و واحدها حدود دو هزارو500 نفر بوده که کم توان، ناشنوا، نابینا، جسمی -حرکتی، چند معلولیتی، دانش آموزان تلفیقی و با نارسایی های ویژه یادگیری هستند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.