قربانعلی گرایلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جلسه ای که روز گذشته با حضور دادستان عمومی و انقلاب، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و برخی مسئولان مینودشت برگزار شد، برضرورت بازنگری در طرح قبلی و ساماندهی غرفه داران پارک جنگلی تنگه چهل چای این شهرستان تاکید شد.
وی گفت: بر این اساس، طرح ساماندهی غرفه داران این پارک جنگلی باید براساس کتابچه تدوین شده از سوی اداره جنگل کاری و پارک های اداره کل منابع طبیعی استان گلستان و با احداث کلبه های سنتی و بومی متجانس با طبیعت انجام شود.
گرایلو اضافه کرد: در این جلسه دکه داران متخلف که حتی حکم قضایی نیز برای آنان به دلیل تصرف غیرمجاز عرصه منابع طبیعی صادر شده است، متعهد شدند تا براساس مفاد کتابچه تدوین شده ازسوی منابع طبیعی، نسبت به اصلاح وضعیت دکه ها و غرفه ها با نظارت شهرداری به عنوان مجری طرح اقدام نمایند.
وی بابیان اینکه این فرصت در اجرای رافت اسلامی و با هدف حفظ اشتغال موجود به غرفه داران داده شد، تصریح کرد: درصورت عدم انجام تعهدات، احکام صادره برای غرفه داران متخلف اجرایی و نسبت به جمع آوری غرفه و واگذاری آن به دیگر افراد واجد شرایط اقدام می شود.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت، پیش از این غرفه داران تنگه چهل چای این شهرستان در راستای طرح شهرداری این شهر اقدام به برپایی غرفه نموده اما پس از مدتی برخلاف طرح اولیه اقدام به تصرف غیرمجاز عرصه منابع طبیعی کردند.
پارک جنگلی تنگه چهل چای مینودشت که حوزه آبخیز آن 25 هزار هکتار وسعت دارد، از مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان واقع در شرق استان گلستان است که در ایام تعطیلات، بویژه تعطیلات آخر هفته، شب ها و نیز ایام گرم سال مورد استقبال مردم منطقه است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشاردهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.