اسدالله قره خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعضی از مدیران استانی ریسک پذیر نیستند و قدرت چانه زنی با مدیران کشوری را ندارند و حتی عده ای جرات مشورت گرفتن از نیروهای زیردست خود را ندارند که این ضربه بزرگی بر بدنه مدیریتی استان است.
وی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان ظرفیتی برای رفع موانع قانونی توسعه استان بوده و از سوی دیگر مدیریت اجرائی ارشد استان تغییر کرده و با توجه به آشنایی استاندار جدید به مبانی برنامه ریزی امیدواریم فهم و شناخت برای برقراری رابطه قوی با مسئولان رده بالا و اثرگذار در تخصیص بودجه در استان وجود داشته باشد.
این نماینده مجلس یادآور شد: البته یک مبنای مشترک بین تمام نمایندگان گلستان، نیروهای انتظامی، سپاه و استانداری و سایر دستگاه ها برای توسعه استان وجود دارد، اما دیگر وقت آن رسیده که برای حل مشکلات وارد عمل شویم.
قره خانی در ادامه به بحث حوزه توسعه استان و جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: موافقت دریافت چهار هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای انجام شبکه های فرعی سد زرین گل – قره سو اخذ شده است.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کلنگ احداث تله کابین علی آباد همزمان با ایام جشن های پیروزی انقلاب اسلامی به زمین زده خواهد شد، افزود: رایزنی ها و گرفتن موافقت ها برای راه اندازی بخش شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیمارستان قدیم علی آباد (قائم) و جذب سرمایه گذار فرانسوی برای راه اندازی واحد تولید مرغ مادر و اجداد در استان انجام شده است.
وی با انتقاد از افزایش سهم 20 تا 25 درصدی درآمد مالیاتی گلستان، عنوان داشت: به استاندار هم اعلام کرده ام این موضوع یک ضعف بزرگ برای استان است و برای محقق شدن این درآمد مالیاتی به واحدهای تولیدی و مغازه ها فشار وارد می شود.
قره خانی ادامه داد: گلستان با این بودجه متحول نمی شود و باید سرمایه گذاری های بزرگ با ورود بخش خصوصی در استان انجام شود و نیز در یک فرصت سه ماهه موضوع پتروشیمی گلستان تعیین تکلیف شود.
این نماینده مجلس به منطقه آزاد اینچه برون در شرق گلستان اشاره و یادآور شد: دولت در تعیین حدود و قصور منطقه آزاد هفت تا 10 ماه تعلل کرد اما در نهایت حدود هفت منطقه آزاد مشخص شده است.
قره خانی افزود: لایحه هفت منطقه آزاد از کمیسیون اقتصادی به صحن علنی آمده و امیدواریم تا پایان سال و بعد از لایحه بودجه در صحن مجلس به رای گذاشته شود.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.