حضرت قلی جاجیلی دوجی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستای چرله مراوه تپه که پیش از این فاقد مدرسه بود با مشارکت 250 میلیون ریالی خانواده زنده یاد سرهنگ حسین غریب و صرف 50 میلیون ریال از اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان، با اختصاص یک دستگاه کانکس دارای مدرسه شد.
وی گفت: این روستا که در حدود 40کیلومتری جنوب شرقی شهر مراوه تپه قراردارد، علاوه بر محروم بودن، در صعب العبورترین نقطه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد.
مدیر آموزش و پرورش مراوه تپه خاطر نشان کرد: برخی از اهالی روستای چرله به خاطر فقدان مدرسه، برای تحصیل فرزندانشان به روستاهای مجاور کوچ کرده اند و هم اکنون نیز تعدادی از دانش آموزان این روستا در روستاهای همجوار به تحصیل مشغول هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این واحد آموزشی، خانواده ها و دانش آموزان به روستای خودشان برگردند.
حاجیلی دوجی افزود: مدرسه روستای یادشده با زیربنای 31 مترمربع در یک کلاس و فعلا با هفت دانش آموز افتتاح و به پاس رشادت ها و جانفشانی های سردار رشید اسلام، مدرسه زنده یاد سرهنگ حسین غریب نامگذاری شده است.
درشهرستان مرزی مراوه تپه که در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است، 12 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در 135 واحد آموزشی به تحصیل مشغول هستند.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.