به گزارش ایرنا سید مناف هاشمی عصر یکشنبه در نشست اشتغال استان اظهار کرد: تسهیلات خوبی برای ایجاد اشتغال از محل منابع مختلف (به جز تسهیلات مستقیم بانکها) همچون ستاد رفع موانع تولید و نوسازی واحدها، صندوق ذخیره ارزی، بنیاد مستضعفان، مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی به دستگاه ها اختصاص یافته که باید از این فرصت برای ایجاد شغل و کاهش بیکاری بهره برده شود.
وی از عملکرد دو ماهه دستگاه ها در ایجاد اشتغال در استان قدردانی کرد و گفت: طی این مدت 6 هزار و 800 فرصت شغلی جدید ایجاد شد در حالی که دو ماه قبل آن تنها چهار هزار فرصت شغلی فراهم شده بود.
استاندار گلستان افزود: با عزم مسئولان دستگاهها و آسان سازی شیوه نامه کاری در ارائه وام به متقاضیان به طور قطع ایجاد اشتغال امسال از تعهد ایجاد 19 هزار و 400 فرصت شغلی در گلستان بیشتر خواهد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در سخنانی از تاخیر در پرداخت حقوق کارورزان گلایه کرد و گفت که بکار گیری دانش آموخته ها در این طرح از مهرماه آغاز و تاکنون با 499 نفر قرارداد بسته شده است.
سعید مازندرانی افزود: سهمیه کارورزی امسال در استان چهار هزار و 320 نفر تعیین شده که یکهزار و 101نفر ثبت نام کرده اند و اکنون یکهزار و 39 واحد تولیدی استان برای جذب کارورز درخواست دارند.
وی عملکرد گلستان را در اجرای طرح کارورزی در میان استانهای کشور ،رتبه اول اعلام کرد و افزود: استان ایلام با جذب نصف استان گلستان رتبه دوم را در اجرای این طرح دارد.
مازندرانی همچنین از افزایش 19 برابری تسهیلات برای اجرای طرح مشاغل خانگی در سال جاری در مقایسه با سال 95 خبر داد و گفت: امسال 192 میلیارد ریال برای این طرح به گلستان اختصاص یافته که از طریق بانکها ارائه می شود.
به گفته وی؛ تاکنون برای اجرای 617 طرح مشاغل خانگی در استان 58 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.
وی افزود: 60درصد تسهیلات پرداختی در بخش قالی بافی، خیاطی، تایپ و گلدوزی سنتی بوده است و 38 درصد در سایر رشته ها از جمله بوم گردی، صنایع دستی و ای تی است.
مدیرکل تعاون گلستان اضافه کرد که 70 درصد وام پرداخت شده از سوی بانوان متقاضی جذب شده است.
وی سقف وام در نظر گرفته شده در طرح مشاغل خانگی را 100 میلیون ریال اعلام کرد و همچنین خواستار حمایت از راه اندازی شرکت های پشتیبان در بازاریابی شد .
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد ،اقتصاد ساکنان این منطقه بیشتر برپایه کشاورزی استوار است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.