سیدعبدالله حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از اراضی زراعی پیش بینی شده برای کشت محصولات پاییزه، افزون بر 15 هزار هکتار به کشت گندم، یک هزار هکتار به کشت جو و افزون بر دو هزار هکتار نیز به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است.
وی با اشاره به کاهش 33 درصدی میزان بارش ها و نامناسب بودن آن در دو ماه اول سال آبی جاری یعنی مهر و آبان، افزود: کاهش بارش ها سبب تاخیر در کشت سه محصول پاییزه گندم و جو و بویژه دانه روغنی کلزا شد.
حسینی به بارش های اوایل آذر بویژه چند روز پیش نیز اشاره کرد و گفت: دراین ایام 43 میلی متر بارندگی در شهرستان آزادشهر ثبت شد که فرصت بسیار مناسب برای کشت محصولات پاییزه فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه کشاورزان آزادشهری می بایست از شرایط و رطوبت کافی به وجود آمده، برای کشت محصولات پاییزه استفاده کنند، توصیه کرد: استفاده از بذرهای گواهی شده و نیز کودپاشی زمین قبل از کشت می تواند به افزایش راندمان تولید کمک کند.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 94 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، 29 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که 60 درصد آن به صورت آبی و 40 درصد نیز به صورت دیم کشت می شود.
/9433/1860
خبرنگار : علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.