به گزارش روز یکشنبه ایرنا در پیام سید مناف هاشمی آمده است: تاریخ انقلاب اسلامی ایران سرشار از رشادت زنان و مردانی است که در راه اعتقاد و اندیشه الهی خود و همگام با بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) از هیچ کوششی فروگذار نکردند.
حادثه 5 آذر گرگان که مقام معظم رهبری در خصوص آن فرمودند: 'همین مسئله پنجم آذر روز مهمّی در قضایای گرگان است. مردم در گرگانا حمله به حرم امام رضا (ع) را در مشهد را شنیدند و به طور خودجوش به حرکت درآمدند' بطور قطع نقطه عطف تحولات استان گلستان در حوادث دوران انقلاب اسلامی بوده است.
استاندار گلستان با بیان اینکه پنجم آذر 1357 نمادی از رشادت و از خودگذشتگی مردم گرگان در مواجهه با رژیم ستمشاهی است، افزوده که یقیناً 14 شهید این حادثه عظیم در کنار دیگر شهدای انقلاب اسلامی در جوار حضرت حق مأجور خواهند بود.
هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر 5 آذر گرگان و ادای احترام به شهیدان والا مقام و خانواده های شریف آنان گفته که امیدوارم با ثبت ملی این واقعه تاریخی، بتوان رونمایی ارزشمندی از پایداری و استقامت مردم این خطه در سطح کشور داشته باشیم.
به گزارش ایرنا اهالی گرگان در پنجم آذر سال 57 در دفاع از قیام مردم مشهد و محکومیت حمله ماموران رژیم شاه به حرم مطهر امام رضا (ع) که در 29 آبان همان سال رخ داد؛ با لبیک به ندای امام خمینی (ره) به خیابان آمده و حماسه ای ماندگار از خود به جا گذاشتند.
سید اسماعیل حسینی، احمد سبطی، سیدنظام الدین نبوی، حسین مقصودلو، سیدجعفر علاالدین، چنگیز امیر لطیفی، عباس خالداران، ابوالحسن هادی، حجت الله عباسی، فرامرز ویزواری، حسینعلی نصیری، حسین محبی راد و خواهران شهیده صدیقه پروانه و نرگس قصابان شهدای قیام پنجم آذر مردم گرگان هستند.
قیام 5 آذر مردم گرگان در سال 1395 در تقویم ملی کشور ثبت شده است.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.