ابوطالب قزلسفلو صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: حریق از روز گذشته در این نقطه از جنگل های استان در منطقه ای سخت گذر و کوهستانی رخ داده و تلاش برای مهار آن ادامه دارد.
وی گفت: برای تداوم عملیات مهار آتش امکانات تامین و مشکل نیروی انسانی وجود ندارد و حدود 80 تن از نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست ودستگاه های مرتبط از سه شنبه شب برای اطفای حریق در حال تلاش هستند.
قزلسفلو در خصوص استفاده از چرخبال برای شتاب بخشیدن به کار اطفای حریق در جنگل های تنگراه هم افزود: به علت سخت گذر بودن و نبود محل نشست و برخاست، امکان استفاده از چرخبال وجود ندارد.
از عصر سه شنبه هفته جاری حدود 21 نقطه از عرصه های منابع طبیعی گلستان واقع در شهرستان های گرگان، آزادشهر، گالیکش، مینودشت، رامیان و کلاله دچار آتش سوزی شده بود که بیشتر این مناطق با تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی مهار شده است.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی است و هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این عرصه ها به خاطر سهل انگاری افراد هنگام حضور در این مناطق و گسترش آن به دلیل وزش باد و گرمای هوا هستیم.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.