ابوطالب قزلسفلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به افزایش نیرو برای مهار این آتش سوزی که از روز گذشته آغاز شده بود، افزود: اکنون 150 تن از نیروها برای اطفای کامل و ممانعت از شعله ور شدن دوباره آتش در منطقه جنگلی تنگراه حضور دارند.
وی در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در دو نقطه از شهرستان های گرگان و رامیان هم گفت: آتش در منطقه سخت گذر و کوهستانی جعفرآباد گرگان با اعزام نیرو بوسیله چرخبال، مهار اولیه شده و تلاش برای اطفای کامل آن ادامه دارد.
به گفته وی؛ مهار کامل آتش در منطقه ای از شهرستان رامیان نیز روز گذشته با حضور نیروهای اعزامی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه 21 نقطه استان طی سه روز اخیر دچار آتش سوزی شده بود و هم اینک حریق تمامی این مناطق مهار شده است، از مشارکت نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه ها قدردانی کرد.
قزلسفلو درخصوص علت و وسعت عرصه های جنگلی آسیب دیده نیز گفت که علت و وسعت این آتش سوزی پس از بررسی کارشناسان اطلاع رسانی خواهد شد.
از روز سه شنبه مناطقی از عرصه های منابع طبیعی گلستان واقع در شهرستان های گرگان، آزادشهر، گالیکش، مینودشت، رامیان و کلاله دچار آتش سوزی شده بود.
رضا مروتی معاون امور عمرانی استاندار گلستان نیز در خصوص علت آتش سوزی گفت: با توجه به فقدان بارش و خشک بودن علف‌ها و برگ ها در سطح جنگل، کاهش رطوبت و وزش باد، آستانه تحریک‌‌پذیری عرصه‌های جنگلی افزایش یافته است که همین موضوع احتمال حریق را افزایش می‌دهد.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به پیگیری و حضور تیم های امدادی وهمچنین پیش بینی کاهش دما و بارش در استان اطفا کامل حریق در همه عرصه های جنگلی گلستان سریعتر انجام گیرد.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی است و هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این عرصه ها به خاطر سهل انگاری افراد هنگام حضور در این مناطق و گسترش آن به دلیل وزش باد و گرمای هوا هستیم.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.