به گزارش ایرنا از استانداری گلستان در پیام سید مناف هاشمی آمده است: این ورزشکار برجسته از نخستین کشتی گیرانی بود که طلای جهانی را برای مردم ورزش دوست ایران به ارمغان آورد.
وی افزوده است که زندی همواره موجب مجد و عظمت کشور در عرصه بین المللی بوده و الگویی شایسته برای تمامی کسانی است که اعتلای ورزش و عظمت جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کنند.
این قهرمان ارزنده تاریخ ورزش کشور در شرایطی به عضویت تیم ملی کشتی آزاد اعزامی به بازی‌های المپیک 1948 لندن درآمد که فقط 17 سال داشت و یک سال بعد در 18 سالگی پهلوان ایران شد.
وی در رقابت‌های المپیک 1948 لندن در وزن پنجم به مقام پنجم رسید و البته در رقابت‌های المپیک 1952 هلسینکی در وزن هفتم به مقام چهارم رسید و در المپیک 1956 ملبورن نیز در وزن ششم، پنجم شد و با حضور در 3 دوره از رقابت‌های المپیک رکورد بی نظیری را از خود بر جا گذاشت.
زندی اولین کشتی‌گیر ایرانی است که به همراه توفیق جهانبخت نخستین مدال طلای جهان را برای کشتی ایران در سال 1954 توکیو ژاپن به دست آورد.
زندی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور در سالهای 1328 و 1329 به ترتیب به مقام های دوم و اول دست یافت.
علاوه بر آن مدال طلای جشنواره بین‌المللی ورشو در سال 1955، مدال طلای بازی‌های آسیایی 1958 و مدال طلای ارتش‌های جهان در سن بازنشستگی در سال 1961 در شهر استانبول ترکیه از دیگر افتخارات زندی است.
عباس زندی شب گذشته در تهران درگذشت، مراسم تشییع پیکر این کشتی گیر پیشکسوت ساعت 9 صبح فردا سه شنبه 9 آبان ماه از مقابل درب اصلی ورزشگاه شهید شیرودی تهران انجام می‌شود.
6204/1648
تنظیم : علی اصغر تیموریان**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.