محمد امانبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت بزرگداشت هفته استاندارد (22 تا 29 مهر) گفت: بازرسی و نظارت بر فرآورده های تولیدی و خدماتی از وظایف اداره کل استاندارد است که به صورت مستمر توسط کارشناسان انجام می شود.
وی بابیان اینکه سه نوع نقص بحرانی، عمده و جزیی در استاندارد یک فراورده ممکن است وجود داشته باشد، افزود: فرآورده های تولیدی و خدماتی گلستان که مطابق باشاخص های آزمون استاندارد نبودند بیشتر جزئی بوده و قابل رفع ازسوی واحد تولیدی یا خدماتی است.
امانبایی از فعالیت 358 واحد تولیدی و خدماتی در گلستان با 946 فرآورده خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، 798 مورد آن پروانه استاندارد دارند و بقیه در شرف دریافت این پروانه هستند.
وی از 685 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان درنیمه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: در این مدت 440 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولید این استان هم انجام شده است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد گلستان همچنین باتاکید بر ضرورت خرید کالای استاندارد ایرانی ازسوی شهروندان گفت: برای اطمینان از صحت علامت استاندارد یک کالا شهروندان می توانند کد 10 رقمی درج شده روی کالا را به سامانه 10001517 پیامک نمایند.
امانبایی بابیان اینکه سامانه ذکر شده بلافاصله صحت یا عدم صحت استاندارد کالا را اعلام می کند، افزود: شهروندان همچنین می توانند در خصوص کالاهای غیر استاندارد، مراتب را از طریق پیامک به سامانه 30001517 و یا شماره تلفن چهار رقمی 1517 اطلاع دهند تا بازرسان استاندارد آن را پیگیری کنند.
1860/3039
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.