وزیر کشور با بیان اینکه استاندار باید در جذب نیرو دو ویژگی اعتدال و قبول داشتن برنامه‌های دولت را مدنظر قرار دهد، تاکید کرد: باید بر اساس شایسته‌سالاری و تأکیداتی که رئیس جمهور داشته‌اند در عرصه مدیریتی از جوانان استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید گلستان گفت: عملکرد استانداران را در دولت یازدهم باید تنها در این بازه زمانی و در شرایطی که وجود داشت مقایسه کنیم زیرا دولت یازدهم زمانی بر سرکار آمد که با تورم 40 درصدی و رکود منفی 5.8 درصدی، واگرایی سیاسی، تهدیدات و تحریم‌های بسیار شدیدی که آثار آن بیشتر در انتهای دولت قبل به اوج رسیده بود به دولت یازدهم به ارث رسید و در مجموع شرایط نامطلوبی بود.

وی افزود: با اراده مردم و مشارکت‌شان در قالب رأی در انتخابات و انتخاب روحانی و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب توانستیم این شرایط سخت را پشت‌سر بگذاریم.

وزیر کشور با بیان اینکه برجام موضوع بسیار مهمی بر عرصه سیاست خارجی کشور بود، اظهار داشت: تمام دنیا بر سر ایران‌‌هراسی، انزوا، تحریم و فشار به ایران به اجماع رسیده بودند که توانستیم با حل مسأله هسته‌ای و برجام این موارد را به حداقل برسانیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اراده اول دولت رد تهدیدات و ایجاد شرایط بهتر در عرصه بین‌الملل بود، تصریح کرد: با کمک مردم، هدایت‌های رهبری، تدابیر آقای روحانی و تلاش وزارت امور خارجه معضل بزرگی را در عرصه بین‌الملل از جلوی پای کشور برداشتیم.

وی با بیان اینکه دولت در سخت‌ترین شرایط کشور را اداره کرد، خاطرنشان کرد: اخیراً نیز دولت ‌آمریکا هوس دیگری بر سر دارد و اقدامات آنها ناشی از ضعف‌شان است و ادبیات ترامپ ناشی از ضعف اوست، او اتهاماتی به کشور ما زد و مباحثی را مطرح کرد که همه آن مطالب در رفتار آمریکایی‌ها متجلی است در حالی که ما طلبکار هستیم.

وزیر کشور با اشاره به مسائل منطقه‌ نیز ابراز داشت: آمریکایی‌ها بودند که طالبان، القاعده و داعش را به وجود آوردند و آنها از طریق در اختیار قرار دادن سلاح پشتیبانی تجهیزاتی و همچنین پشتیبانی سیاسی کردند و می‌کنند و آنها باید پاسخگوی این اقداماتشان باشند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی قصد داشت بین ایران و دنیا فاصله بیندازد اما کشورهای قدرتمند دنیا و اروپایی‌ها بلافاصله بعد از آن سخنان اعلام کردند که ایران در مسیر صحیحی قرار دارد.

وی ادامه داد: آنها در آن سخنانشان قصد داشتند که بین مردم و حکومت فاصله بیندازند اما یکپارچگی بین مردم و مسئولان نشان داد که این فریب‌ها عملی نیست، آنها (آمریکا) نیز به سپاه اتهاماتی وارد کردند در حالی که خودشان حامی و ناجی گروه‌های تروریستی هستند.

وزیر کشور تأکید کرد: قدرت دفاعی هر کشور بر اساس دکترین خود آن کشور است و به کسی مربوط نیست و تا جایی که قوانین و شرع اجازه دهد قدرتمان را توسعه می‌‌دهیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه پاشنه آشیل کشور موضوع توسعه است، عنوان کرد: توسعه از منظر دولت همه‌جانبه است اما در شرایط کنونی محور اصلی توسعه اقتصاد مقاومتی است و استاندار باید تمامی ظرفیت‌های استان را در جهت جذب سرمایه خارجی، بخش خصوصی، منابع بانک و... در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصاد استان بسیج کرده و به کار بگیرد.

وی ادامه داد: داشتن اعتدال و قبول داشتن برنامه‌های دولت شرط پذیرش مسئولیت است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه استاندار باید در جذب نیرو دو ویژگی اعتدال و قبول داشتن برنامه‌های دولت را مدنظر قرار دهد، یادآور شد: باید بر اساس شایسته‌سالاری و تأکیداتی که رئیس جمهور داشته‌اند در عرصه مدیریتی از جوانان استفاده کنیم.

رحمانی فضلی در پایان بیان کرد: باید کارهای استان را با همکاری و هماهنگی پیش ببریم و استاندار باید محور این هماهنگی‌ها باشد. همچنین استاندار باید قدرت تعامل داشته باشد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.