محمد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: خسارت سرمای سال قبل به باغات مرکبات استان باعث شده که میزان محصول برداشتی امسال کاهش داشته باشد.
به گفته وی؛ برآورد می شود که امسال حدود 54 هزار تن پرتقال، 9 هزار تن نارنگی و بقیه نارنج از باغات استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

*45 هزار تن از مرکبات برداشتی خودمصرفی استان است
باقری گفت: در این استان 45 هزار تن از محصول مرکبات خود مصرفی بوده و مازاد تولید به استان های همجوار حمل می شود.
وی در خصوص فعالیت صنایع تبدیلی در حوزه مرکبات اظهار کرد: که این مساله از نیازهای استان است اما اینک برای فرآوری مرکبات در گلستان واحد فعال وجود ندارد.
به گزارش ایرنا کار برداشت مرکبات از باغ های بارور گلستان که بیشتر در گرگان و غرب استان قرار دارد از اواخر مهر ماه به طور رسمی آغاز و تا برداشت محصول آخرین درخت ادامه می یابد.
سال قبل تولید مرکبات درگلستان 120 هزار تن پیش بینی شده بود که به علت بروز سرمای شدید اوایل زمستان و درهنگام برداشت محصول ، باغداران خسارت سنگینی متحمل شدند به طوری که تولید حدود یکهزار و 500 هکتار از باغ ها آسیب دید.
طبق گزارش باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان 33 هزار و 200 باغ شامل آلو، شلیل، هلو، زیتون، انار، پرتقال، نارنگی، نارنج و برخی میوه های دیگر وجود دارد که بیشترین سطح آن مربوط به زیتون است.
استان گلستان واقع در شمال ایران با داشتن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا، از قطب های مهم کشاورزی و باغی کشور به شمار می رود.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.