حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی روز پنجشنبه در نشست روسای دادگستری ها و دادستان های استان با ائمه جمعه اظهار کرد: در جرائم حقوقی هم مطالبه طلب و مطالبه وجه چک بیشترین پرونده را تشکیل می دهد که نشان از کمرنگ شدن قبح خوردن مال مردم دارد.
وی تاکید کرد: گلستان رتبه 13 سرقت مستوجب تعزیر و رتبه دوم تهدید، تخریب، توهین به افراد،ضرب و جرح و کلاهبرداری را دارد که کاهش این آسیب ها نیازمند چاره اندیشی است.
قاسمی وناجمی افزود: در آسیب طلاق گلستان رتبه 17 کشور را دارد و در این بخش هم برای کاهش آمارهای طلاق نیازمند کمک ائمه جمعه هستیم.
**استفاده از مجازات های جایگزین حبس
حجت الاسلام سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان نیز گفت: حکم زندان در اصل مجازات خانواده زندانیان است و به همین علت به دنبال استفاده بیشتر از مجازات های جایگزین حبس هستیم.
وی به تهاجم فرهنگی دشمن نیز اشاره کرد و افزود: کانالهای تلگرامی و شبکه های اجتماعی تزلزل در بنیان خانواده ایجاد کرده و خانواده ها باید دراین بخش آگاهانه عمل کنند.
دادستان عمومی مرکز استان گلستان به سرقت و مطالبات مردمی در پرونده ها نیز اشاره کرد و گفت: در کوچکترین برخوردها افراد به هم توهین می کنند و محاسن و نیکی ها کمتر رعایت می شود.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.