به گزارش ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی روز سه شنبه در همایش وقف و حوزه که در مهدیه امامزاده نور گرگان برگزار شد، افزود: حوزه های علمیه هیچگاه متکی به دولت ها نبوده اند، بخش از نیاز آنها با وجوهات و برخی دیگر از طریق موقوفات برطرف می شده است.
امام جمعه افزود: وقف و ترویج این سنت حسنه می تواند به استقلال حوزه های علمیه کمک کند که بالاترین افتخار برای روحانیت شیعه است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بعد از تاسیس حوزه های علمیه، به عنوان پشتیبانی از آن موقوفاتی را نیز در نظر می گرفتند و این سیره متقدمین بوده است.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه وقف می تواند پشتوانه خوبی برای حوزه ها باشد، ادامه داد: مدارس علمیه گرگان نیز موقوفات متنوعی دارند، هر چند در اثر شرایطی که پیش آمده در اجرای آن مشکلاتی وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که مروج وقف در تاریخ اسلام و مخصوصا تشیع روحانیت، علما و حوزه های علمیه بوده اند، تاکید کرد: باید کمر همت را برای وقف بست و وارد این عرصه شد و یکی از بهترین مواردی که می شود برای آن وقف در نظر گرفت، حوزه ها هستند.
آیت الله نورمفیدی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: علما مردم را برای وقف در راه حوزه های علمیه تشویق کنند که آن کار خیر و صدقه جاریه است، مردم نیز می پذیرند و پشتوانه محکمی برای حوزه ها به وجود می آید تا استقلال خود را حفظ کند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همکاری اداره اوقاف با حوزه ها بیشتر شود، علما و شورای مدیریت استان هم کمک کند که موقوفات یا حقی که باید به حوزه ها پرداخت شود، انجام گیرد، موقوفات استان می تواند بخشی از نیازهای حوزه ها را برطرف کند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.