به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی بی باک در جلسه ای با رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان افزود: در حوزه تقاضای بازار کار اولویت هایی از سوی دولت و وزارت تعاون در بخش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشخص شده که تاثیرات مثبتی بر این بخش خواهد گذاشت.
وی با اشاره به موضوع مهم عرضه بازار کار، گفت: طرح‌ هایی مانند مشوق ‌های بیمه ‌ای و یارانه دستمزد در حوزه عرضه بازار کار ابلاغ شده که در کوتاه مدت انجام می‌ شود.
دبیر ستاد اشتغال شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: گرگان به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتاز بویژه در بخش گردشگری، شرایط بسیار خوبی در زمینه اشتغال دارد که ستاد اشتغال شهرستان نیز توجه به حوزه گردشگری و IT را مد نظر قرار داده است.
بی باک با بیان این که حمایت از اشتغال و تولید اولویت اصلی ما است، افزود: ارتقای سطح مهارت های کاربردی فارغ التحصیلان دانشگاهی و هدفمند کردن اعتبارات به ویژه دستگاه های متولی اشتغال و آموزش، از جمله موارد مورد تاکید اداره تعاون است که در راستای حمایت از تولید و اشتغال، آن را به طور جدی پیگیری می کنیم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان همچنین به سیاست های دولت در بخش توسعه اشتغال اشاره کرد و گفت: رویکرد اساسی دولت، بهره مندی از توان بخش خصوصی و حضور گسترده مردم برای بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ای در راستای توسعه و ایجاد اشتغال است.
بی باک تاکید کرد: حمایت از صنایع دستی و خرید و فروش محصولات ایرانی موضوع بسار مهمی هست که مورد توجه و تاکید مسئولین قرار دارد و این امر موجب ایجاد فرصت های شغلی خواهد شد و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را مبنی بر اقتصاد مقاومتی، به دنبال خواهد داشت.
** احیای مجدد و حمایت از مشاغل سنتی در روستاها
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان نیز در این نشست گفت: مشاغل سنتی به ویژه در روستاها دوباره احیا خواهد شد.
یاسر قندهاری افزود: روستاهای دارای مزیت خاص در تولید یک یا چند محصول مورد حمایت قرار می گیرند که در این راستا با همکاری ادارات تعاون و میراث فرهنگی، در صدد احیای مجدد مشاغل سنتی به ویژه در روستاها هستیم.
وی از آمادگی این اداره در راستای تقویت و توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان گرگان از ظرفیت های بسیار غنی و مناسبی در این زمینه برخوردار است که می توان با استفاده از آن و برنامه ریزی دقیق، به اشتغال پایدار و مولد رسید.
قندهاری تاکید کرد: لازمه توسعه صنایع دستی و مشاغل سنتی، حمایت مناسب بیمه ای و تسهیلاتی در این بخش است که البته اراده و همت افراد نیز باید به این موارد اضافه شود.
وی اظهار کرد: این اداره توانسته با برنامه ریزی مدون و شناسایی هنرمندان فعال در بخش صنایع دستی، تعداد قابل توجهی از تعهد اشتغال شهرستان را محقق نماید.
3014/1860
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.