براساس اعلام دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان روز شنبه اظهارداشت که این باند سه نفره در فاصله سال های 79 تا 94 در مجموع 80 فقره سرقت مسلحانه و 13 قتل را در استانهای گلستان و مازندران مرتکب شده اند.
وی افزود: براساس رای دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم به اعدام در ملاعام و متهم ردیف سوم به نفی بلد ( تبعید ) محکوم شده است.
رییس دادگستری کل گلستان گفت: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور از بهمن 95 در دادگاه انقلاب گرگان ، به اتهام افساد فی الارض و محاربه آغاز شده بود.
به گفته هاشمیان؛ حکم صادر شده در دادگاه انقلاب گرگان قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
وی با بیان اینکه با صدور این حکم ، پرونده اعضای باند در دادگاه انقلاب بسته شد، اضافه کرد: این پرونده برای رسیدگی از جنبه خصوصی جرم در مورد قتل ها و سرقت ها به دادگاه کیفری یک استان گلستان ارسال شده است.
رییس دادگستری کل گلستان گفت: اعضای باند معروف به قتل های سریالی، بهار سال 94 به دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته وی؛ بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد با این اسلحه در سال های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استانهای گلستان و مازندران انجام شده است.
وی گفت: به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد و بررسی‌ها نشان داد که وی از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرده که در یک عملیات ضربتی آنها نیز دستگیر شدند.
هاشمیان افزود: اعضای این باند دام ، انواع ماشین آلات کشاورزی ، موتور آب ، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می کردند و در صورت مقاومت مال باختگان آنان را با اسلحه به قتل می رساندند.
1638
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.