مختار مهاجر روز سه شنبه به ایرنا اعلام کرد که تاکنون 11 هزار و 705 میلبارد و 947 میلیون ریال به حساب بانکی کشاورزان گندمکار استان واریز شده است و پیگیری برای پرداخت مابقی بهای محصول تحویلی به مراکز تضمینی ادامه دارد.
پیشتر حمیدرضا علی محمدی مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که کشاورزان استان در سال زراعی 96- 95 افزون بر یک میلیون و 102 هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی این شرکت تحویل دادند که ارزش ریالی آن حدود 14 هزار و 400 میلیارد ریال برآورد می شود.
شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان همانند سال زراعی قبل، رتبه دوم کشوری را بعد از خوزستان در خرید تضمینی گندم از کشاورزان به دست آورد.
به گزارش ایرنا امسال شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را 13 هزار ریال تعیین کرده است، حدود 380 هزار هکتار از زمین های گلستان زیر کشت گندم آبی و دیم بود.
کشت گندم در گلستان از نیمه های فصل پاییز آغاز و برداشت محصول در خرداد سال بعد آغاز و تا برداشت محصول آخرین مزارع در شهریور ماه ادامه دارد.
گلستان واقع در شمال کشور از قطب های تولید گندم کشور به شمار می رود، مصرف سالانه گلستانی ها حدود 300 هزار تن بوده و بقیه محصول برداشتی برای تامین نان دیگر هموطنان به برخی استانها حمل می شود.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.