به گزارش ایرنا، به این مناسبت مردم مناطق مختلف شهر گرگان مرکز گلستان شامگاه جمعه و روز شنبه مصادف با شب و روز تاسوعای حسینی با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی، عزادار شهیدان کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل العباس (س) هستند و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در غم شهدای مظلوم کربلا سوگوار هستند.
هیات های مختلف مذهبی شهرگرگان نیز در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی با حضور جوانان سوگوار این شهرستان در 4خیابان سرخواجه ،امام خمینی (ره) ، فلکه مازندران و تقاطع آتش نشانی منتهی به قدمگاه حضرت ابوالفضل (س) در چهار میدان به عزاداری و بزرگداشت شعائر ایام محرم و شب تاسوعا پرداختند و تعدادی از این دسته های عزا به سوی امام زاده عبدالل ( س) و دیگر بقاع متبرکه ادامه مسیر دادند.
بقاع متبرکه شهر گرگان نیز شب گذشته سراسر حزن و ماتم و مملو از دلباختگان حسینی بود که با چشمانی اشکبار و دلهایی مالامال از غم و اندوه آمده بودند تا در مظلومیت شهدای کربلا سوگواری کنند و بار دیگر مراتب ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان داده و یاد سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش را گرامی داشتند.
در شب تاسوعای حسینی نوای «یا سید و سالار شهیدان» و «یا قمر بنی هاشم» در جای جای گرگان به گوش می رسید و تمامی معابر عمومی با فریادهای «یا حسین» و «یا ابوالفضل» سوگواران، رنگ و بوی عاشورایی داشت.
امروز نیز در همه مساجد، بقاع متبرک،امامزادگان، حسینیه ها، مساجد و تکایای شهر گرگان این آئین های سوگواری ادامه دارد.
نظیر این مراسم سوگواری در همه مناطق شهری و روستایی گلستان با حضور گسترده مشتاقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در حال برگزاری است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.