براساس اعلام صبح شنبه دادگستری به ایرنا احمد جعفری در جمع اعضای ستادی شوراهای حل اختلاف استان بر فعالیت قانونمند شوراها تاکید کرد و افزود: امسال بیش از34 هزار پرونده وارد شعب این شورا شده است که 39 درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان گسلتان را تشکیل می دهد.
وی؛ رویکرد سازشی در پرونده های قابل سازش، آموزش اعضا و استفاده از نیروهای توانمند برای ترغیب طرفین به آشتی را ازعلل افزایش مصالحه در سال جاری برشمرد و گفت که اعضای شورا به عنوان بازوی دستگاه قضایی تلاش دارند که از افزایش پرونده در محاکم کاسته شده و قضات دادگاه ها فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده های پیچیده داشته باشند.
جعفری؛ بازرسی های دوره ای ازشعب شوراها به منظور پایش کمی و کیفی عملکرد اعضا، برگزاری دوره های آموزشی برای توانمند سازی و به روز کردن دانش حقوقی و قضایی اعضا را از دیگر برنامه های مستمرشورا بیان کرد و اظهار داشت که 897 عضو و 68 قاضی در شعب شوراهای حل اختلاف سالانه نزدیک به 60 هزار پرونده را که ماهیت قضایی پیچیده ندارند، رسیدگی می کنند.
به گفته وی؛ 106 شعبه شهری و 35 شعبه روستایی شورای حل اختلاف در گلستان فعال است.

** فراهم شدن مقدمات آزادی 3 زندانی جرائم مالی/ 378 نفر چشم انتظار آزادی
همچنین براساس اعلام دادگستری، هادی هاشمیان رییس دادگستری کل گلستان از فراهم شده مقدمات آزادی سه نفراز مددجویان جرائم مالی وغیرعمد مانند مهریه خبر داد و گفت: بدهی این افراد افزون بر یک میلیارد و 940 میلیون ریال بود که شاکیان بیش از 430 میلیون ریال آن را بخشیدند.
وی در جلسه ستاد دیه استان افزود: 810 میلیون ریال از بدهی این افراد از محل اعتبارات ستاد دیه تامین شد و مابقی را نیز خود این افراد تامین کردند.
به گفته وی؛ با آزادی این سه نفر، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد که امسال با کمک ستاد دیه ، خیراندیشان و گذشت شاکیان آزاد شده اند به 92 نفر رسید.
وی اضافه کرد: همچنان 378 زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک نیکوکاران برای آزادی هستند.
در این نشست حمید وسکوئی به عنوان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گلستان معرفی و از تلاش های سعید طالبی قدردانی شد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.