محمدرضا قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرساله حدود 700 هزار تن از گندم های تولیدی گلستان از طریق کامیون ها و تریلی ها به دیگر استان های کشور حمل می شود که از این پس این گندم ها از طریق شبکه ریلی حمل می شود و برای تحقق این امر، قرار است یک سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت 6 هزار تن در محل ایستگاه راه آهن گرگان احداث شود.
قربانی با بیان اینکه عملیات احداث این سیلو بزودی آغاز می شود، اضافه کرد: با احداث این سیلو روزانه چهار هزار تن گندم از طریق خط ریلی گلستان به دیگر استان های کشور حمل می شود.
به گزارش ایرنا، استان گلستان از قطب های تولید گندم کشور است و علاوه بر کمیت بیش از یک میلیون تنی که این استان را همواره در ردیف های برتر استان های تولیدکننده این محصول استراتژیک قرار داده، به دلیل برخورداری از گلوتن بالا، گندم تولیدی گلستان از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.
قربانی همچنین از اضافه شدن پنج رام قطار ریل باس مسافربری جدید هر کدام به ظرفیت 336 نفر به ظرفیت شبکه ریلی گلستان خبر داد و گفت: چهار رام از این قطارها که از چند ماه پیش وارد استان شده در مسیر گرگان به پل سفید و یک رام قطار نیز در مسیر گرگان به بندر ترکمن تردد می کنند.
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق 2 گلستان یادآور شد: هر یک از قطارهای مسیر گرگان به پل سفید روزانه یک سرویس رفت و برگشت مسافران را جابجا می کنند.
قربانی گفت: ریل باس مسیر گرگان به بندرترکمن نیز روزانه یک سرویس رفت و برگشت دارد و همین قطار روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته نیز یک سرویس رفت و برگشت از گرگان به مرز و بازارچه اینچه برون گنبدکاووس انجام می دهد.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.